اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی؛

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: تایباد، تربت جام و جوین سه شهرستان برتر در جذب کودهای یارانه‌ای استان هستند و شهرستانهای زبرخان، فریمان، فیروزه و نیشابور در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
حسین عطایی سلامی افزود: امسال سهمیه انواع کودهای یارانه ای استان بیش از ۱۹۶ هزار و ۳۰۳ تن است که شامل کودهای «ازته، فسفاته و پتاسه» می‌شود.
 
وی با بیان این که ۹۳ درصد این میزان تامین و تدارک دیده شده است اضافه کرد: ۸۳ درصد از کل سهمیه کود استان بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی توزیع شده است.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: سهمیه کودهای یارانه‌ای استان از طریق فرمول کودی که به تایید موسسه خاک و آب کشور رسیده است اعلام و از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می گردد.
 
عطایی افزود: با توجه به اهمیت جذب سهمیه کودهای یارانه ای در استان، شهرستان هایی که در جذب سهمیه خود کم کار باشند پس از تشکیل کمیته فنی کود استان، سهمیه آن شهرستان به شهرستان های فعال در این زمینه اختصاص خواهد یافت.
 
وی با تاکید بر اهمیت نمونه‌گیری از تمامی انواع کودهای شیمیایی در خراسان رضوی برای آنالیز و اخذ تائیدیه آزمایشگاه ادامه داد: طی مدت گذشته در سال جاری بیش از ۱۹ هزار و ۶۷۵ تن انواع کودهای فسفاته و پتاسه تولید داخل به مرکز مطالعات کاربردی کرج به منظور انجام آنالیز مربوطه ارسال شده است.
 
به گفته وی، این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲۰ درصد در تعداد نمونه‌ها افزایش داشته است.

اخبار برگزیده