اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری

 مدیرشرکت خدمت حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری سهمیه کودهای فسفاته استان در سال گذشته را هفت هزار و ۷۷ تن اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت کود فسفاته در کشت‌های زراعی و باغی تاکنون چهار هزار و ۹۶۸ تن کود فسفاته معادل ۷۰ درصد سهمیه استان توزیع شده است.
 
محسن مهدوی نحوه توزیع کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان با اشاره به سهمیه ۲۱ هزار و ۲۹۱ تنی کود اوره به استان در سال گذشته، گفت: با تمهیدات انجام شده ۲۱ هزار و ۴۱۵ تن کود شیمیایی اوره (ازته) به استان حمل شده است.
 
وی گفت: با رایزنی‌های انجام شده سهمیه مورد نیاز استان از طریق پتروشیمی‌های دیگر و خود پتروشیمی لردگان تامین و به استان حمل شده است.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این میزان توزیع کود فسفاته در استان نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است و در صورت وجود تقاضا امکان حمل و توزیع وجود داشت.
 
مهدوی موجودی انبارهای استان در خصوص ذخیره کودهای فسفاته را هم‌اکنون ۸۷۳ تن اعلام کرد.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سهمیه کودهای پتاسه این استان در سال گذشته سه هزار و ۶۸۸ تن بود که از این میزان تاکنون سه هزار و ۶۹۵ تن توزیع انجام شده که این میزان توزیع از ۱۰۰ درصد بالاتر است.
 
وی موجودی انبارهای استان چهارمحال و بختیاری در خصوص کودهای پتاسه را ۵۰۰ تن اعلام کرد.
 
به گفته مهدوی، شهرستان‌های شهرکرد، بن و لردگان بیشترین مقدار توزیع اوره را با توجه به سهمیه، در بخش توزیع کودهای فسفاته شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و سامان و در کودهای پتاسه نیز شهرستان‌های سامان، بروجن و فارسان بیشترین توزیع را داشته است.
به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.
 
از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.
 
هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.
اخبار برگزیده