اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزی استان  گلستان

 سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان درخصوص نظام کنترل کیفیت کودهای  وارداتی  و تولید  داخل توسط  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با بیان مطلب گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور توسط  دفتر مرکزی  این شرکت  به اجرا گذاشته می شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته از عملیات  اجرای طرح نظام کنترل کیفی, از ۱۹۲پارت در مجموعه ۳۵۷۲۵ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه‌ توسط تیم نمونه برداری این شرکت انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات  کاربردی  نهاده های  کشاورزی  شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزی کشور ارسال گردید. 
ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کود کشاورزی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود. تا اثرات مثبت آن بتواند به تمام بهره‌برداران کشاورزی تعمیم داده شود.
وی خاطر نشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی در صحت و سلامت تولید و سپس به دست مصرف‌کننده که بهره‌برداران بخش کشاورزی هستند برسد.
کلمات کلیدی : نمونه برداری کود
اخبار برگزیده