اخبار

شركت خدمات حمايتي كشاورزي استان آذربايجان شرقي جلسه یی با اهداف معرفي سبد كودي، ترويج و فروش ماشين آلات كشاورزي با حضورآقايان نادر زارع تالی مديرمحترم زراعت و جواد زينالي مهر رئيس اداره فناوري مكانيزاسيون ماشين آلات سازمان جهاد كشاورزي و ملکی نماينده محترم صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي و كارگزاران محترم توزيع نهاده هاي كشاورزي استان دردفتراين مديريت برگزار کرد.

 

آقاي جمشيد باقريان مدير شركت خدمات حمايتي كشاورزي استان  ضمن تبريك ايام ا... دهه مبارك فجر و تقدير و تشكر از حضور كارگزاران و مسئولين مربوطه ، به فلسفه وجودی كارگزاران ، تامين  به موقع كود مورد نياز كشاورزان توسط كارگزاران با توجه به نزديكي كشت بهاره و فصل مصرف کود سرک ، ارتباط تنگاتنگ بين كشاورزان و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستانها ، افزايش دانش در مورد نهاده ها، عدم فروش کودهای غیر از شبکه توزیع و سبد کودی شرکت، ثبت پته گمرکی در سامانه مدیریت کالا و خدمات،  ترويج و فروش ماشين آلات كشاورزي با همكاري  سازمان و مدیریتهای  جهاد كشاورزي شهرستانها، استفاده از سامانه تلفن گویای 1559 باشگاه کشاورزان و خدمات آن اشاره و خط قرمز شركت را كيفيت نهاده ها دانست . ايشان بر نمونه برداري از كودهاي وارده به انبار كارگزاران و گزارش دهي درصورت رويت توزيع نهاده هاي تقلبي و بي كيفيت با برند شركت تاكيد و خواستار افزايش فعاليت كارگزاران در زمينه ترويج و تامين و توزيع بذور سبزی و صیفی ،حبوبات ، علوفه و ساير بذور شد .

درادامه آقاي زارع تالي مدير محترم زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان به نقش كميته توزیع كود استان درحل مسائل و مشكلات مربوطه اشاره و خشكسالي و كاهش بارندگي را عامل کاهش جذب دانست و استفاده از كودهاي شيميايي را راهي براي جبران آن بيان كرد .

ایشان لزوم استفاده از کودهای ازته بصورت تقسیطی(سه مرحله ایی) جهت کاهش آلودگی سفره های زیرزمینی و محصولات کشاورزی و کودهای پتاسه و فسفاته را قبل از کشت توصیه و بر تامین بموقع سهمیه های تخصیصی بر مبنای برش شهرستانی، نصب نرخ فروش کودهای یارانه دار در معرض دید کشاورزان، توزیع نهاده بر اساس لیست تنظیمی و سطح زیر کشت و عدم ایجاد محدودیت در توزیع نهاده ها تاکید کرد.

سپس آقاي زينالي مهر رئيس اداره فناوري هاي مكانيزاسيون ماشين آلات جهاد كشاورزي از تخصيص 97 ميليارد تومان جهت خريد ماشين آلات كشاورزي درقالب تسهيلات با همكاري بانك كشاورزي خبر داد . در این راستا كشاورزان مي توانند درخواست خود را با تائيد مراكز خدمات جهاد كشاورزي شهرستان مربوطه به شركت خدمات حمايتي كشاورزي ارسال تا از 80% قيمت كل ماشين آلات مورد نياز با كارمزد 15% و مدت بازپرداخت 5 ساله با قيمت كارخانه  و 20درصد آورده خود بهره بردار برخوردار شوند و همچنين جهت تعيين نوع ماشين آلات مورد نياز ، قيمت و استاندارد بودن آن مي توانند به سايت مركز توسعه مكانيزاسيون ماشين آلات مراجعه كنند و از خدمات آن بهره مند شوند.

ایشان كارگزاران را بازوي توانمند شركت خدمات حمايتي كشاورزي درزمينه اطلاع رساني مناسب به كشاورزان مطرح وخواستار تلاش بيش از پيش در راستاي خدمت رساني به كشاورزان و بهره برداران شد و ادامه همکاری سازمان با شرکت خدمات حمایتی را منوط به ارائه مجوز از مرکز توسعه مکانیزاسون وزارتخانه بیان کرد.

سپس آقاي ملكي  نماينده محترم صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي به  تشريح اين صندوق پرداخت. وي افزود صندوق در سال 84 با سهام 49% دولت و  51% سهامداران حقوقي تاسيس شد و فقط تشكل هاي حقوقي مي توانند به مقدار سهام خريداري شده به اضافه  49 درصد ، وام چهار درصدی با بازپرداخت يك ساله دريافت كنند و کارگزاران بخش خصوصی  ( افراد حقیقی) با ایجاد تشکل صنفی میتواند از امکانات مالی این صندوق بهره مند شوند.  

وي گفت، صندوق در زمان هاي تعيين شده ، نسبت به جذب اعضای جديد و يا افزايش سهام اقدام و متقاضيان مي توانند در آن بازه زماني به صندوق مراجعه و پس از طي مراحل اداري از مزاياي وام  استفاده كنند .

درپايان كارگزاران سوالات و پيشنهادات خود را مطرح   و پس از جمع بندي پاسخ مناسب از طرف مديريت محترم داده شد كه از مهمترين پيشنهادات و انتقادات به چند مورد ذيل اشاره مي شود :

1 ) فروش اعتباري نهاده ها

2 ) حمل به موقع از مبادي در پیک مصرف

3 ) پائين بودن كارمزد فروش نهاده ها و تقاضای افزایش در نرخ کارمزد

4 ) تهيه كارت اعبتاري جهت خريد نهاده ها

5 ) كارمزد به هنگام خرید نهاده پرداخت شود

6 ) مكاتبه با مراكز ذيربط جهت معافيت مالیاتی كارگزاران خصوصی  طبق ماده 81 قانون مالیاتی

9 ) تشكيل اتحاديه يا انجمن براي كارگزاران بخش خصوصي جهت بهره برداري از مزاياي صندوق حمایت از توسعه  بخش کشاورزی

10) غیر استاندارد بودن وزن کیسه های ارسالی از مبادی

11) عدم فروش دی آمونیم فسفات توسط شرکت

12) بالا بودن نرخ فروش کودهای غیر یارانه دار نسبت به بازار آزاد

13) ایجاد تغییر در روند فروش شرکت با توجه به  شرایط سهل و آسان بخش خصوصی

14) تامین و تدارک کود اوره تولیدی پتروشیمی مرودشت و بجنورد با توجه به استقبال بیش از حد کشاورزان و بهره برداران.

 


اخبار برگزیده