اخبار

.

باشگاه کشاورزان استان همدان

آقای فضلی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در خصوص باشگاه کشاورزان گفتند که باشگاه کشاورزان در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فعال می باشد و کشاورزان می توانند با شماره گیری سامانه 1559 راهنمائی و مشاوره های لازم را کسب نمایند. ایشان افزودند که تاکنون تعداد  2349 نفر در باشگاه کشاورزان عضو گردیده اند و تعداد 122 مورد آزمایش خاک و توصیه کودی و مشاوره های لازم انجام شده است .

ایشان گفتند کشاورزان و باغداران عزیز می توانند با عضویت در باشگاه کشاورزان از خدمات باشگاه از قبیل آزمایش خاک ، آزمایش آب ، توصیه های کودی ، اطلاعات هواشناسی بصورت پیش بینی 72 ساعته و توصیه های هواشناسی و ارتباط با مشاوران و کارشناسان (حضوری و تلفنی ) درخصوص نهاده های کشاورزی ، ادوات کشاورزی ، عملیات داشت ، کاشت و برداشت محصول خود  بهره مند گردند .

تأمین و توزیع کود

حسین فضلی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اعلام این خبر که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از ابتدای سالجاری نسبت به تأمین مقدار 59000 تن انواع کود شیمیائی اقدام نموده که از این مقدار کود ازته 30000 تن ، کود فسفاته 14000 تن و کود پتاسه 3600 تن از طریق شبکه توزیع مطمئن که شامل بیش از 70 کارگزاری در سراسر استان می باشد ، در بین کشاورزان توزیع شده است ، ایشان افزودند که کودهای مورد نیاز کشاورزان به اندازه کافی تأمین و ذخیره سازی گردیده است . همچنین مقدار 1200 تن انواع کودهای ماکرو و میکرو نیز تأمین و توزیع شده است .

ایشان تاکید نمودند که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آمادگی دارد تمامی نیازهای کودی بخش کشاورزی استان را تامین نماید .

در ادامه افزودند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در راستای ارتقاء کیفی و کمی محصولات کشاورزی اقدام به تهیه و تدارک 35 نوع کود با تنوع گوگردی ، کودهای آلی غنی شده ، اسید هیومیک و سایر کودهای ریزمغذی با استانداردهای جهانی و کشوری در سبد کودی خود نموده است که این مدیریت از این نوع کودها از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 1200 تن بین متقاضیان توزیع نموده است .

 

توصیه کودی

همچنین آقای فضلی به کشاورزان عزیز توصیه نمودند با توجه به اینکه خاک های کشاورزی استان همدان قلیائی می باشد ، ضرورت دارد علاوه بر مصرف کودهای اصلی (فسفره ، ازته و پتاسه) از کودهای گوگردی مثل سولفات آمونیوم ، کودهای آلی غنی شده و اسید هیومیک و سایر کودهای ریزمغذی نیز استفاده نمایند.

 

عملیات خرید و بوجاری بذور گندم و جو

حسین فضلی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به خرید مقدار 000/000/4 کیلوگرم بذور گندم و جو توسط این مدیریت اشاره و افزود که از این مقدار حدود 000/300/3 کیلوگرم بذر تولید و استحصال گردید .

ایشان بیان داشتند که تمام بذور تولیدی این مدیریت در بین کشاورزان توزیع گردیده و در جهت رفع نیاز بذری استان مقدار 000/555 کیلوگرم بذر گندم و 000/310 کیلوگرم بذر جو نیز از دیگر استانهای کشور تأمین و توزیع گردیده است  .         

اطلاع رسانی از طریق پیامک و فضای مجازی

ایشان عنوان نمودند که در زمینه های معرفی محصول ، توصیه های کودی و کشاورزی و هواشناسی ، اطلاع رسانی های گسترده ای با استفاده از سیستم پیامک و فضای مجازی به  کشاورزان و باغداران و بهره برداران بخش کشاورزی به طور مستمر در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در حال انجام است .     

 

ماشین آلات کشاورزی         
آقای فضلی از عقد قرارداد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با شرکت های تولید کننده ماشین آلات کشاورزی بصورت فروش وکالتی خبر داد و گفتند کشاورزان و متقاضیان میتوانند نسبت به تهیه و تدارک ماشین آلات مورد تقاضای خود از شرکت اقدام نمایند .

 

اخبار برگزیده