اخبار

به گزارش روابط عمومی  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید  هزار جریبی  ازبازدید کارشناسان بازرسی و تولیدات گیاهی از روند مدیریت تامین و توزیع کود شیمیایی کارگزاران شهرستان کلاله خبرداد:

توصیه های ترویجی ضروری کشاورزان: 

 ✅گندم و جو:  1. در مزارعی که در مرحله شروع پنجه زنی تا پایان پنجه زنی از سرک کودهای ازت و ریز مغذی و در مزارعی که از نظر رشدی عقب هستند استفاده از محرکه های رشدی( ترکیبی از هیومیک اسید و آمینو اسید)  ضرورت دارد. عملیات فوق هر 15 روز تکرار شود.

2. مزارعی که در مرحله ساقه هستند، یک مرحله دیگر استفاده از کود سرک به شرط آنکه از مصرف قبلی حداقل 10 روز گذشته باشد. استفاده از محلولپاشی با کودهای پتاس بالا و میکرو توصیه می شود.

3. مزارع در مرحله آبستنی یک مرحله محلولپاشی در نظر گرفته شود.

 ✅کلزا  1. مرحله غنچه: سرک نیتروژن (سولفات آمونیوم) و محلول پاشی با ریز مغذی انجام شود. در مزارعی که از نظر رشدی عقب هستند استفاده از محرکه های رشدی(ترکیبی از هیومیک اسید و آمینو اسید)  ضرورت دارد. 15 روز بعد تکرار شود.  

 ❌ کشاورزان برای جلوگیری از شیوع کرونا از مراجعه غیر ضروری به مراکز جهادکشاورزی خودداری و  مشاوره تلفنی را ازکارشناسان پهنه دریافت نمایید.

حمید هزار جریبی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با  اعلام این خبر  افزود: کشاورزان گندم کار، کلزا کار و جو کار استان گلستان می توانند جهت تامین کود  های سرک اوره و سولفات آمونیوم ، ریزمغذی ها و کود های محرک رشد از سبد کودی این شرکت از طریق کارگزاری های در سطح شهرستان های استان گلستان تهیه نمایند.

کلمات کلیدی : بازدید کارگزاری کلاله
اخبار برگزیده