اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان،

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان از ارائه توصیه فنی کاربرد باکتری بی تی از طریق کارگزاری های توزیع نهاده های کشاورزی به  بهره برداران بخش های مختلف کشاورزی در استان گیلان خبر داد.

توصیه هاي لازم براي استفاده صحیح از باکتري بی تی

 1- از دوز و غلظت توصیه شده روي برچسب بسته بندي استفاده شود، در زمان اسپري کردن تمام سطح گیاه خصوصا قسمت هایی که در معرض آسیب و تغذیه آفت هدف است بی تی پاشی شود به طوريکه تمام سطح گیاه را بپوشاند.

2- بهترین زمان کاربرد بی تی هنگامی است که اندازه لارو آفت کمتر از 5 میلیمتر یا تخم هاي حشره آفت شروع به تفریخ شدن میکنند. بی تی روي لاروهاي جوان و ریز آفت تأثیر بیشتري دارد.

3- از آنجا که نور خورشید عامل خنثی کننده و از بین برنده بی تی است فلذا اسپري کردن بی تی در صبح سبب از بین رفتن آن در اثر گرما و اشعه خورشید در میانه روز میشود، لذا بهترین زمان کاربرد آن بعدازظهر میباشد که زمان تشعشع اشعه خورشید کمتر و بی تی به مدت طولانی تر روي سطح گیاه می ماند و هواي خنک نیز به ماندگاري آن کمک میکند.

4- در زمانیکه حداقل به مدت 48 ساعت بارندگی نباشد اقدام به محلول پاشی کنیم، چرا که باران سبب شسته شدن آن از روي گیاه یا درخت میشود.

5- چون ممکن است در زمان محلول پاشی بی تی برخی از افراد آفت از تاثیر بی تی درامان مانده باشند در صورت نیاز پس از7-5 روز اقدام به تکرارمحلول پاشی نماییم.

6- محلول بی تی تهیه شده در تانکر بایستی در مدت 12 ساعت استفاده شود بنابراین، از تهیه سوسپانسیون بیش از حد نیاز اجتناب شود.

7- در صورتیکه فرآورده هاي تجاري بی تی در محیط خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگهداري شوند، فرمولاسیون مایع آن به مدت یک سال و پودر به مدت دو سال قابل نگهداري است.

8- در زمان تهیه سوسپانسیون بی تی در داخل تانکر بهتر است با افزودن مقداري سرکه سفید(5/0 در هزار)

به آب تانکر شرایط را براي تاثیر بیشتر بی تی فراهم کنیم. چرا که آبهاي قلیایی باعث کاهش اثر بی تی می شوند.

اخبار برگزیده