اخبار

به گزارش روابط عمومي شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان ،

کارگاه آموزشی آشنایی با روشهایی نمونه برداری از انواع خاک وتاثیر آن در مصرف بهینه کود و توسعه پایدار با حضور جمعی از کارشناسان  و کارگزران  توزیع و فروش  نهاده های کشاورزی  شرکت خدمات حمایتی کشا ورزی استان،درر روز دوشنبه مورخ97/5/23 در محل کلینیک رشد فناوری دانشگاه  کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزارشد.ابتدا حبیب الله حسام سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه و تشکر از برگزار کنندگان آن اظهار داشتند. امروز به مرحله ای رسیده ایم که هیچ گریزی از تنکولوژی روز در افزایش تولید محصولات کشاورزی نداریم ما هم همانند سایر کشور ها باید با شتاب بالا حرکت نمائیم؛ تغذیه گیاهی از مهمترین بخش فرآیند تولید و نهاده های آن مهمترین عامل تولید محسوب می شود. امروزه برای بهره وری از نهاده ها باید با علم و آگاهی حرکت کنیم

وی  اذعان داشت:این کارگاه بمنظور آشنایی کشاورزان با تغذیه متعادل محصول با مصرف بهینه کود و تولید محصول سالم و ارگانیک و اهمیت آزمون خاک برگزار گردید، اذعان داشت: دراین کارگاه آموزشی کشاورزان با اهمیت آزمون خاک، گام های لازم برای شناخت همه جانبه خاک و رفع محدودیت های آن، توصیه کودی در جهت حفظ منابع خاک، بالابردن عملکرد و کیفیت محصول و رسیدن به کشاورزی پایدار و با روشهای نمونه برداری از خاک و زمان نمونه برداری از خاک جهت تغذیه و تفسیر آزمون خاک آشنا شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: با تفاهم بعمل آمده بین شرکت و دانشگاه کشاورزی و منابع طبیع گرگان،آنالیز خاک با حداقل قیمت انجام خواهد شد و درادامه افزود: این تفاهم نامه بصورت پایلوت به مدت شش ماه برای مناطق مرکزی، شمالی و غربی استان منعقد گردید و مقرر شد هرماه 50 نمونه به آزمایشگاه ارسال گردد و نتایج پس از آنالیز و تفسیر جهت بهره برداری به کشاورزان اعلام خواهدگردید  و در آینده نزدیک با استقبال بهره بردارن بخش کشاورزی استان این روند به قوت خود ادامه خواهد یافت . تا نمونه های بیشتری به آزمایشگاه ارسال شود.

در ادامه دکتر دردی پور عضو هیئت علمی و مدیر گروه خاکشناسی و از اساتید برجسته دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در نحوه نمونه براری، تجزیه و تفسیر عناصر غذایی موجود در خاک مطالب علمی و تخصصی خود را  به سمع نظر حاضرین ارائه دادند. در ادامه پیرامون موضوعات مرتبط مطرح شده درکارگاه آموزشی، بحث و تبادل و نظر و به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.


اخبار برگزیده