اخبار

وزیر جهاد کشاورزی در نشست ستاد سیاست‌گذاری کود و سم با تاکید بر استفاده کشاورزان از کودهای دارای گواهی ثبت گفت: باید شرایطی فراهم شود که هیچ کودی بدون داشتن گواهی ثبت در کشور توزیع نشود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست ستاد سیاست‌گذاری کود و سم، گفت: باید به کشاورزان اطلاع‌رسانی دقیقی صورت گیرد که آنان از کودهای دارای گواهی ثبت استفاده کنند.

وی افزود: برای مقابله تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کودهای تقلبی در بازار نیز باید راهکارهای حقوقی را با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط فراهم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان بر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وزارتخانه برای ساماندهی تولید و توزیع کود در کشور تأکید کرد.

همچنین در این نشست رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور گزارشی از اقدامات مربوط به ثبت انواع مواد کودی را ارائه کرد.

بازرگان «راه‌اندازی پایگاه جامع اقدامات مواد کودی، تشکیل کمیته بررسی مواد کودی و ثبت گواهی و تهیه آیین‌نامه و شناسنامه‌دار کردن کودها و نمونه‌برداری از برنامه‌های کودی در کشور را از جمله اقداماتی دانست که در راستای ساماندهی تهیه و توزیع کود کشور صورت گرفته است.

وی از گرایش کشاورزان و بازار به سمت کودهای ثبت گواهی شده اظهار خرسندی کرد و بر افزایش آگاهی بیشتر کشاورزان در زمینه استفاده از کودهای مرغوب و استاندارد تأکید کرد.

اخبار برگزیده