اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار جریبی مدیر شرکت  خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان  به نقل از رئیس اداره پنبه ودانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان مطلب گفت: امسال کشاورزان گلستانی ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع خود را به زیر کشت آفتابگردان بردند که عمده کشت، آفتابگردان آجیلی است.
او با بیان اینکه تاکنون هزار و ۲۰۰ تن آن برداشت شده است افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن آفتابگردان در استان تولید شود.موسی خانی افزود: آفتابگردان آجیلی بیشتر به صورت توافقی خرید و فروش می‌شود و کارخانجات تبدیلی استان با قیمت تضمینی ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در حال خریداری آفتابگردان از نوع روغنی آن هستند.
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: برداشت این محصول از اوایل شهریور در استان آغاز شده است.این مقام مسئول افزود: کشت این محصول از اواخر اردیبهشت انجام و تا آخر تیرماه ادامه دارد.
آفتابگردان گیاهی یک ساله از خانواده گل ستاره ای‌ها است که تا حدود سه متر رشد می‌کند و از دانه‌های آن، روغن خوراکی گرفته می‌شود.کنجاله آفتابگردان که پس از روغن گیری باقی می‌ماند ۱۰ تا ۱۲ درصد مواد ازته دارد و خوراک خوبی برای دام‌ها است. مدیر شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی از توزیع کود های کشاورزی برای بیش ار2 هزار هکتار آفتابگردان خبرداد.

اخبار برگزیده