اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار جریبی  مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان، از استقرار نظام کنترل کیفیت کود های  وارداتی  و تولید  داخل توسط  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور خبر داد و گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور توسط  دفتر مرکزی  این شرکت  به اجرا گذاشته است که کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

 هزار جریبی  در ادامه افزود:  از عملیات  اجرای  این طرح در سال جاری  از ورود 2200 تن کود سوپر  فسفات تریپل مربوط به کشتی وان تانگ از بندر امام و1600 تن  نیترات مونیوم سولفات از شرکت  شهدای صدر شیمی،600 تن کود کلرور پتاسیم شرکت فرآورده  های فسفات کارون و400 تن کود سولفات پتاسیم از شرکت  صنعت پتاس آسیا به این  استان خبرداد و تاکید کرد:عملیات نمونه برداری توسط تیم نمونه برداری شرکت انجام و نمونه  پس از پلمپ به مرکز تحقیقات  کاربردی  نهاده های  کشاورزی  شرکت   خدمات  حمایتی  کشاورزی کشور ارسال گردید.

   و خاطرنشان کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود. تا اثرات مثبت آن بتواند به تمام بهره‌برداران کشاورزی تعمیم داده شود.

در خاتمه  افزود:: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی در صحت و سلامت تولید و سپس به دست مصرف‌کننده که بهره‌برداران بخش کشاورزی هستند  برسد.

اخبار برگزیده