اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان،

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان با اعلام ذخیره مناسب و کافی به مقدار بیش از20000 تن انواع کودهای کشاورزی یارانه ای در انبارهای استان گیلان  شرکت خدمات به استقبال کشت راتون برنج و پائیزه می رود.

صالح محمدی به نقل از مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور افزود: با وجود همه محدودیت های مالی، ارزی و اجرایی به ویژه درگیری کشور با بیماری ویروس کرونا، طبق برنامه ریزی به عمل آمده از ابتدای سال جاری نسبت به برگزاری مناقصه ها و انعقاد قراردادهای تامین و تدارک انواع نهاده های کشاورزی ابلاغی توسط وزارت جهاد کشاورزی اقدام کرده و مطابق برنامه زمان بندی برای آغاز کشت پائیزه میزان 450 هزار تن ذخیره انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه هدف گذاری شده است.

برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مشتمل بر5/2 میلیون تن انواع کودهای یارانه ای است که 100 درصد برنامه الاغی مذکور در ماه های اخیر تدارک شده و قراردادهای آن با تولیدکنندگان داخلی و خارجی منعقد شده است. مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت تاکنون بیش از 60 درصد از برنامه ابلاغی معادل بیش از 5/1 میلیون تن تحویل این شرکت شده است که با توجه به در پیش بودن فصل کشت پائیزه و تقاضای فزاینده برای مصرف  انواع کودهای یارانه ای، نسبت به ذخیره سازی مناسب و کافی کود مورد نیاز اقدام شد. این میزان ذخیره کود در انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ها موجود می باشد که در سال های اخیر کم سابقه بوده و انتقال آن به شبکه بزرگ کارگزاران این شرکت آغاز شده است و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد و هرگونه دغدغه ای را از بخش کشاورزی دور می کند.

با توجه به شرایط خاص و حساس کشور در تامین نهاده ها و آغاز به کار دولت جدید در آستانه کشت پائیزه، شرکت خدمات حمایتی از پایان سال قبل برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای تامین و تدارک مناسب کودهای یارانه ای را برای این مقطع به عمل آورد تا کشاورزانو بهره برداران بخش کشاورزیو وزارت جهاد کشاورزی بدون هیچ گونه نگرانی  درباره تامین کودهای یارانه ای فصل کشت پائیزه را به خوبی و اطمینان لازم آغاز کند. همچنین

سهم تولیدکنندگان داخلی در اجرای برنامه تامین و تدارک کودهای یارانه ای در سال جاریبیش از 90 درصد و سهم واردات کمتر از 10 درصد می باشد. طبق آمارها در سال99، یک میلیون و 992 هزار تن  کود اوره توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توزیع شده  که نسبت به مشابه سال 98 بیش از 300 هزار تن افزایش داشته است.

 

اخبار برگزیده