اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

مراسم تجلیل از بهره برداران و تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی استان در شهرستان دهلران و همچنین بازدید از سایت های الگوی مدیریت مصرف آب برگزار گردید.

 به منظور آشنایی بیشتر تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی از فعالیت‌های شاخص بخش کشاورزی در شهرستان دهلران و در جهت انتقال یافته های نوین بخش کشاورزی در زمینه جلوگیری از هدر رفتن منابع آبی و الگوی صحیح کشت از سایت‌های الگوی مدیریت مصرف آب، با حضور سرکار خانم مهندس بنی هاشم مشاور محترم وزیر و مدیر کل دفتر زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی، دکتر توکلی مجری طرح ترویجی احیای اراضی ایلام، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیران ستادی و شهرستانی و کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و همچنین بیش از ۱۲۰ نفر از کشاورزان و تولیدکنندگان استان، از سایت های نمونه و الگوی مدیریت مصرف آب تپه باستانی علی کش در بخش موسیان، طرح بزرگ ۵ هزار هکتاری آبخوانداری مرکز تحقیقات کشاورزی ، مزارع الگویی کلزا و گندم و طرح فرآوری بذر و واحد ذرت خشک کنی در بخش دشت عباس دهلران بازدید به عمل آمد.

 در دومین روز از این مراسم که با هماهنگی مدیریت ترویج کشاورزی استان ،اداره روابط عمومی سازمان و به میزبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دهلران برگزار شد. در محل محوطه شهرداری شهر دهلران نمایشگاهی از فعالیت های بخش کشاورزی در قالب غرفه های مختلف از دستاوردهای زنان روستایی شهرستان ها و نمایش عکس های آموزشی ترویجی و عکس های شاخص بخش‌های مختلف کشاورزی برگزار شد، پس از بازدید مدعوین ، مقامات استانی ، شهرستانی ، کشاورزان و علاقمندان از این نمایشگاه در محل سالن آمفی تئاتر شهرداری مراسم تجلیل از ۴۰ نفر از تولیدکنندگان، بهره برداران و کشاورزان نمونه کشوری و استانی برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران سید محمدتراب  میری رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن عرض خیر مقدم به حضار محترم گزارشی از وضعیت مطلوب بخش‌های مختلف کشاورزی ارائه نمودند.

 وی در ادامه گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۶ حدود ۷ هزار تن تولید کلزا داشتیم و در سال گذشته این میزان به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن رسید و امسال پیش بینی می کنیم که بالای ۲۰ هزار تن تولید دانه روغنی کلزا داشته باشیم.

در ادامه این مراسم عسگری فرماندار شهرستان دهلران به استقلال در حوزه بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و گفتند: زمانی ما یکی از واردکنندگان بخش عمده ای از تمام محصولات کشاورزی بودیم ولی امروز این وابستگی تا حدود بسیار زیادی کاهش یافته و ما در بعضی از تولیدات به مرز صادرات هم رسیدیم و وابستگی مان را کمتر کردیم.

 رئیس اداره روابط عمومی سازمان در ادامه گفت: حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه شهرستان دهلران دیگر سخنران این مراسم بودند که ضمن خیرمقدم به حضار محترم به نقش و اهمیت کشاورزی از دیدگاه اسلام و قرآن اشاره نمودند.

 سپس حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله ولدبیگی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، به کلام وحی اشاره نمودند که در جهان طبیعت هیچ  موجودی واجد فکر خلاق و نیروی ادراک برای آماده ساختن زمین و استخراج منابع وذخایر آن نبوده و نیست الا انسان، و انسان است که فقط از این عطیه گرانقدر برخوردار است، و شما کشاورزان هستید که می‌توانید.

 در ادامه این مراسم خانم بنی هاشم مشاور محترم وزیر و مدیر دفتر امور زنان روستایی و عشایری کشور ضمن تبریک به تولید کنندگان نمونه که به عنوان تولیدکنندگان برتر در این مراسم حضور داشتند به نقش مهم کشاورزان در تامین امنیت غذایی در کشور پرداختند و گفتند: کشاورزانی که غذای ۸۰ میلیون جمعیت کشور را تامین می کنند، شایسته تقدیر و تشکر و سپاسگزاری هستند.

 در این مراسم از ۴۰ نفر از کشاورزان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تقدیر و تجلیل به عمل آمد. همچنین 3 نفر از کشاورزان منطقه دشت عباس به عنوان مشاع کار به صورت نمادین و به  نمایندگی از سایر کشاورزان شهرستان دهلران توسط امور اراضی استان و شهرستان دهلران موفق به اخذ سند واگذاری رسمی اراضی خود شدند. این مراسم با تشویق حضار از کشاورزان نمونه به پایان رسید.


اخبار برگزیده