اخبار

روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

مختار مهاجر سه شنبه شب در مراسم آغاز بکار هفدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی گلستان، بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه کشاورزی برای این استان افزایش ضریب مکانیزاسیون ۳.۵ اسب بخار دیده شده و این در حالی است که ضریب مکانیزاسیون در گلستان از ۱.۶ اسب بخار در هکتار در چند سال قبل به ۲.۹ اسب بخار در هکتار افزایش یافته است .

به گفته وی در چند سال اخیر هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال وام برای خرید ۱۰ هزار دستگاه ماشین های کشاورزی در گلستان جذب شده است.

وی ادامه داد : رویکرد سازمان جهاد کشاورزی گلستان سرمایه گذاری در استفاده از تکنولوژی نوین است.

وی همچنین از کاهش ریزش هفت درصدی محصولات کشاورزی هنگام برداشت در استان خبر داد و گفت :طی چند سال قبل ریزش محصولات کشاورزی گلستان هنگام برداشت ۱۲درصد بود که این موفقیت با حمایت در  افزایش سرمایه گذاری حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و همراهی کارشناسان ترویج به دست آمده است.

مهاجر همچنین خواستار حل مشکل تهیه ورق و آهن مورد نیاز تولیدات اداوات کشاورزی شد و گفت : در نتیجه نبود نظارت و حمایت از این تولیدکنندگان و صنعتگران، محصولات تولیدی با قیمت بالا به دست بهره برداران می رسد .

استاندار گلستان نیز خواستار تداوم سرمایه گذاری در بخش استفاده از تکنولوژی کشاورزی در استان با لحاظ تسهیلات بانکی ارزان قیمت شد.

هادی حق شناس همچنین با اشاره به فرو نشست زمین به دلیل خشکسالی و استفاده بیش از حد از سفره های زیرزمینی در  گلستان گفت: حدود ۱۵ هزار چاه غیر مجاز در استان حفر شده که ساماندهی آن ضروری است.

هفدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی و صنایع وابسته به آن و سیستم های نوین آبیاری در محل دایمی نماشگاه های بین المللی استان گلستان در گرگان با حضور ۱۵ استان عصر سه شنبه دایر شد .

در این نمایشگاه ۷۲ تولیدکننده و صنعتگر تولیدات خود را با گروه های کالایی از جمله کمباین، تراکتورها و تجهیزات، ماشین های کشاورزی مزارع و باغبانی، ماشین های کشاورزی مزارع کوچک، سیستم های اتوماسیون، ماشین ها و سیستم های بسته بندی محصولات، ماشین آلات نگهداری محصولات، قطعات صنعتی، ماشین ها و سیستم های نگهداری و انبار محصولات، توربین های گندزدایی و ضدعفونی، ماشین های کارگاهی، ماشین های چمن زنی و تجهیزات، ادوات و دنباله بندها و سیستم های نوین آبیاری به نمایش گذاشند.

نمایشگاه کشاورزی طی چهار روز برگزاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای بازدید بهره برداران، صنعتگران، مسوولان دستگاه ها، کارشناسان و اساتید دایر است.

استان مرزی گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد آن بویژه در بیش از هزار روستای تابعه بر پایه کشاورزی استوار است.

سالانه ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های گلستان به زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه غلات همچون گندم و دانه های روغنی می رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

اخبار برگزیده