اخبار

روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید  هزار جریبی  مدیر  شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی  استان گلستان ،نشستی  با  آقای غلامعلی کوهساری نماینده  محترم  آزادشهر و رامیان  و رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان و رحمت الله  نوروزی نماینده  محترم  مردم  در  شهرستان علی آباد در مجلس شورای اسلامی   و همزمان  بازدیدی از انبار سازمانی این  شرکت  از روند تخلیه  ، کیسه گیر ی کود فله  و ذخیره  سازی استراتژیک کود هایNPK  بعمل آمد.

در این دیدار به به  طور مبسوط به روند تامین  و توزیع  کود های  شیمیایی پرداخته شد:. کودهای شیمیایی یارانه دار ازته (اوره) و انواع کودهای فسفاته و پتاسه طبق روال هرساله  و سهمیه ابلاغی تعیین شده  توسط وزارت جهاد کشاورزی  تهیه  و تدارک می شود.،

در خصوص  تامین کود  ازته در چند ماهه  اخیر سال خوشبختانه در سال جاری کمبودی از نظر کود شیمیایی ازته وجود نداشته و حتی نسبت به سال قبل افزایش میزان توزیع کود ازته بین کشاورزان را داشته ایم.

در این  بازه زمانی تخمین زده شده برای اجرای این پروژه حدود یک سال و نیم می گذرد کشاورزان  علاوه برکودهای گران قیمت وارداتی، با استفاده از کودهای فسفاته ساده کشت خود را آغاز  می کنند.کودهای فسفاته ساده با استفاده از اسید سولفوریک و خاک فسفاته تولید می شود، این کودها قیمت پایینی دارند و توزیع آن  در کشت  محصولات پائیزه سال جاری آغاز شده است. علی ایحال لازم است که دولت با تخصیص یارانه هایی به یاری کشاورزان بشتابد، تا کشاورز با امید به فردایی بهتر اقدام به کشت کند تا بار دیگر برای تامین برخی محصولات استراتژیک همچون گندم نیازمند واردات نشویم.

نمایندگان  محترم  با تقدیر از مجموعه تلاش های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی به خصوص کود های کشاورزی مورد نیاز دراستان  گلستان افزودند و انتظارات از مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با توجه به سابقه طولانی آن در زمینه تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی بسیار بالاست و امیدواریم در سال جاری که به عنوان سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می باشد شاهد تلاش بیش از پیش در راستای حمایت از کشاورزان به عنوان صف مقدم تولیدات غذایی به عنوان مهم ترین نیاز کشور باشیم.

 

اخبار برگزیده