اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

فاز اول طرح احیاء اراضی کشاورزی توسط جمعی از کارشناسان سازمان کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مورد بازدید قرار گرفت.

  احیاء اراضی کشاورزی در استان ایلام خوشبختانه در اواخر خرداد ماه سال 97 در حدود 47 هزار هکتار شامل شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در مناطق جنوب استان که حدود 6 هزار هکتار از آن نیز دراراضی  شمالی استان  و در مناطق هلیلان، کنجانچم و صالح آباد در شهرستان مهران اجرا گردید. و فاز اول این طرح مهم با موفقیت انجام شد

حدود 850 میلیارد تومان برای این طرح مهم هزینه شده است و می توان گفت که کل مناطق ما به غیر از اراضی فکه که هنوز بحث مشکل تامین آب و کانال اصلی آن وجود دارد و به طور کامل اجرا نشده است اما مابقی اراضی قابل کشت می باشند.

این اراضی خوشبختانه برای دومین و سومین سال پی در پی کشاورزان آنها را  زیر کشت های مختلف گندم ، ذرت و کلزا و سایر محصولات برده اند.

امیدواریم در سالهای آینده با اجرای کامل طرح مذکور شاهد نتایج خوب و افزایش تولید و اشتغال در بخش کشاورزی خواهیم بود.

با توجه به بازدید های بعمل آمده از دشت فکه امیدواریم بتوانیم اراضی مستعد برای فاز دوم را معرفی و مراحل اجرای آن انجام شود. لازم به ذکر است برای فاز دوم این طرح بیش از 10 هزار هکتار برای استان ایلام، معادل 550 میلیارد تومان برآورد گردیده ،که این رقم احتمال افزایش نیز خواهد داشت.

اخبار برگزیده