اخبار

صورتجلسه ششمین نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی و پنجمین نشست اتاق فکر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران (( مورخ 95/7/10 ))

پیرودعوت قبلی ششمین نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی و پنجمین نشست شورای اتاق فکر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در اتاق جلسات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در مورخ 95/7/10 از ساعت 8 صبح آغاز شد که گزارش مختصری از جلسه به شرح ذیل می باشد.

شرح جلسه :

در ابتدای این جلسه و بعد از تلاوت کلام اله مجید ، مهندس علی محسنی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران با تبریک سالروز هفته سپری شده دفاع مقدس و دهه ولایت و تسلیت به مناسبت در پیش بودن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبداله الحسین ( ع) کسب رتبه برتر استان مازندران را در سطح کشور مرهون تلاش های بی وقفه همه همکاران از صدر تا ذیل اعلام کرد و افزود امیدوارم کسب رتبه برتر در سطح استان های کشور چه در سطح مدیر و چه در سطح معاونین اداری ، مالی وبازرگانی و فنی و تولیدی ما را در تحقق تمامی اهداف متعالی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی با مولفه های سهل و آسان، به موقع و اقتصادی و متناسب با نیازهای کشاورزان ، بیش از پیش مصمم تر و با انگیزه تر نماید وی با قدردانی از تلاش های تک تک کارکنان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران نکاتی را پیرامون وظایف محوله به هر یک از قسمت ها یاد آور شدند که به شرح ذیل می باشد :

*مشارکت همکاران بخصوص کارشناسان و مسئولان واحدها برای اجرایی کردن وظایف اساسنامه ای شرکت همراه با تفکرات سازنده و ارائه راهکارهای کاربردی باشد و با جدیت لازم بیش از پیش ادامه یابد.

*کاهش هزینه ها و در نظر گرفتن صرفه و صلاح شرکت در فعالیت های جاری و همچنین اجرای پروژه هایی همچون فرآیند تولید بذر ، تأمین و توزیع انواع کودهای کشاورزی و تأمین و توزیع دیگر نهاده های کشاورزی بسیار ضروری و حیاتی است.

*به هیچ عنوان حتی یک گرم رسوب بذر در سال جاری نباید در انبارهای استان نباید داشته باشیم و تمامی توان نیرو و ابتکار لازم باید در این رابطه بکارگیری شود و هیچ گونه عذری در این زمینه قابل پذیرش نمی باشد چرا که هرگونه رسوب بذر مستلزم هزینه های بسیار زیاد و سنگین است.

*به دلیل خودگردانی شرکت باید نگاه های همکاران از سیاست های یارانه ای صرف شرکت در سالهای گذشته به نگاه به حداقل رساندن هزینه ها و افزایش ارزش افزوده فعالیت های شرکت تغییر یابد و این امر باید در عمل خود را نشان دهد.

*هرگونه فعالیت در شرکت نباید صرفاً به رفع تکلیف و یا انجام فعالیت های روزمره ختم شود بلکه در شرایط کنونی هر همکار تا آنجائیکه امکان دارد علاوه بر انجام وظایف محوله باید با ابتکار ، خلاقیت و کار و تلاش بیش از پیش،زمینه بالندگی شرکت را دربخش های مختلف فراهم آورد ومجهز به دانش فنی در رشته تخصصی مرتبط باشد.

*هماهنگی بین بخشی بخصوص معاونت های اداری ، مالی وبازرگانی و فنی و تولیدی و واحدهای مالی ، بازرگانی بیش از پیش باید افزایش یابد.

*در توزیع بذر کلزا به دلیل اهمیت و حساسیت هایی که روی آن وجود دارد حتماً نسبت به تهیه مزارع نمایشی از بذور توزیعی اقدام تا از نتیجه کار تمامی کشاورزان مطلع گردند.

*مطالبات از کارگزاران باید به حداقل ممکن کاهش یافته تا به صفر برسد.

*در زمینه باشگاه کشاورزان خوشبختانه فعالیت آن در سطح استان مازندران آغاز شده است و برای تداوم فعالیت آن هماهنگی لازم با بانک کشاورزی ، هواشناسی و کارشناسان فنی مرتبط و بخش آنالیز آب و خاک باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

در ادامه این نشست مسئولان واحدهای مختلف به تقصیل پیرامون موضوعات حوزه وظیفه مندی خود به ارائه گزارش و راهکار پرداختند که بعد از بررسی های لازم توسط اعضای جلسه موارد ذیل به عنوان تصمیمات جلسه ، منتهی به اتخاذ تصمیم شد.

تصمیمات متخذه :

  1.  کارگزاران موظف شدند کودهایی را توزیع نمایند که حتماً دارای مجوز ثبت تطابق کودی موسسه تحقیقات خاک و آب را داشته باشد در غیر اینصورت بار اول اخطار و بار دوم مجوز آنها لغو خواهد شد.
  2. معاونت فنی و تولیدی به اتفاق واحدهای تحت پوشش موظف شدند تمامی برنامه های مرتبط با تأمین بذور گندم ، شلتوک برنج و جو را برابر برنامه ابلاغی تامین نمایند.
  3. علیرغم ارسال سم غیر تکلیفی و همچنین بذر کلزای وارداتی به استان مازندران اما تاکنون نسبت به قیمت گذاری این نهاده ها و ثبت در سیستم از سوی ستاد مرکزی اقدامی نشده است تا نسبت به توزیع آنها اقدام شود که در این زمینه واحد بازرگانی موظف شد پیگیری های لازم را انجام دهد.
  4. مدت زمان ارسال کودهای اعلام حواله شده از سوی ستاد مرکزی بسیار زیاد و حتی گاهاً به دو ماه هم می رسد که این امر موجب اختلال در زوند توزیع کود بخصوص کودهای غیر تکلیفی در سطح استان خواهد شد که در این زمینه مقرر شد پیگیری های لازم از سوی معاونت اداری ، مالی و بازرگانی با ستاد مرکزی صورت گیرد.
  5. نشست همکاری مشترک با بانک کشاورزی توسط معاونت اداری ، مالی و بازرگانی و نشست همکاری تداوم آموزش هواشناسی جهت کارگزاران و همکاران توسط معاونت فنی و تولیدی و بازرگانی هر چه سریع تر باید برگزار شود.  

جلسه راس ساعت 10 با صلوات حاضرین به پایان رسید.


اخبار برگزیده