اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی

 
 
در آستانه سفر استانی رئیس‌ جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به استان، جلسه هماهنگی به ریاست رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و معاونین و مدیران ستادی برگزار شد. 
 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه اظهار کرد: سفر ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت به استان فرصت مناسبی جهت بررسی و پیگیری مشکلات بخش کشاورزی با محوریت فعال سازی پروژه های نیمه فعال و راکد؛ اصلاح برخی قوانین و دستورالعمل های دست و پاگیر، تامین اعتبار پروژه های اقتصادی، عمرانی و تخصیص اعتبارات لازم برای تسهیلات کم بهره برای زیر بخش های تولیدی کشاورزی و پیشنهادات جدید برای توسعه پایدار کشاورزی استان است . 
 
کرامتی بر لزوم تشکیل کمیته های اطلاع رسانی، پشتیبانی، فنی و تبادل اطلاعات و کمیته حراستی و بررسی پروژه های اولویت دار و نیمه تمام و کمیته پیگیری مصوبات سفر در سازمان تاکید کرد. 
 
وی  تصریح کرد: نیاز است چالش ها و مشکلات بخش، اطلاعات مربوط به سیمای بخش کشاورزی استان تهیه و بروز رسانی شود، و تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرحها در قالب قوانین و مقررات و اختیارات مورد نیاز احصا و و جمع بندی شود. 
 
وی افزود :جذب اعتبارات لازم برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و رایزنی های مختلف جهت افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان به خصوص سیب درختی استان در این سفر مورد درخواست خواهد بود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد:  پیشنهاد ایجاد پایانه های صادراتی تخصصی بخش کشاورزی و اتصال شبکه ریلی استان به راه آهن سراسری برای حمل سریع و به موقع نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد.
 
همچنین در این جلسه توافقات و هماهنگی‌های لازم در خصوص طرح‌های اولویت‌دار استان مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت که پس از تصویب این طرح‌ها در سفر استانی رئیس‌جمهور، بسترهای لازم برای سرعت بخشیدن به روند توسعه پایدار بخش کشاورزی استان مهیا شود.