اخبار

به گزارش روابط عمومی شركت خدمات حمايتی كشاورزی استان آذربايجان غربی:

در مورخ 95/8/9برنامه افتتاح باشگاه کشاورزان با حضور ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان ، معاونت پتروشیمی ارومیه ، هواشناسی ، تعاونی روستای و مدیر شعبات بانک کشاورزی استان و معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار  گردید. ابتدا جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و سپس مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربايجان غربی جناب مهندس قربانی ضمن خیر مقدم به مدعوین و مسئولین و کارگزاران بیاناتی در خصوص اهداف و رسالت باشگاه کشاورزان از جمله مشاوره تخصصی، آزمایش خاک، گزارش سه روزه هواشناسی و همچنین نحوه عضو گیری توسط کارگزاران مطالبی را ارائه نموده و در خصوص دانه های روغنی اعلام نمودند که امسال با وجود برگزاری دو دوره کلاسهای آموزشی که از اساتید و کارشناسان روسی استفاده نموده و نسبت به  تامین و توزیع 5/18 تن بذر دانه های روغنی در استان صورت پذیرفته و طی بازدیدهای بعمل آمده توسط کارشناسان از نظر کاشت و داشت روند مطلوبی را اعلام نموده اند. همچنین در پایان بیانات خود اعلام نمودند که ما برای جوابگویی به کشاورزان عزیز که از طریق سامانه 1559 تماس می گیرند کارشناسانی مجربی بکار برده ایم و چنانچه به هر دلیل کارشناسان مربوطه نتوانند جواب فنی و تخصصی به کشاورز اعلام نماید از دیگر قسمتهای سازمان جهت جوابگویی علمی استفاده می کنیم و در نهایت خواستار همکاری کلیه عوامل مرتبط با بخش کشاورزی در خصوص باشگاه شدند و اعلام داشتند که نیازمند کمک تک تک دستگاهها برای پیشبرد اهداف باشگاه می باشیم.

سپس ریاست محترم سازمان آقای مهندس کریم زاده، ضمن سلام و صلوات بر رهبر معظم انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی اعلام نمودند که همه ارگانها برای خودشان باشگاه دارند. در ایران جایگاه کشاورزی برای همه مبرهن و آشکار می باشد. کشاورزی اگر در اقتصاد اول نباشد جزو مهمترینها می باشد و اقتصاد استان آذربایجانغربی اقتصادی مبتنی بر کشاورزی است.

ايشان افزودند، افتتاح باشگاه را به فال نیک می گیریم و هر فکری که برای کمک به کشاورز باشد قدمی مناسب است. ما در سال 110 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کنیم اگر ضایعات 30 درصدی نداشته باشیم ما حدود 40 میلیون تن مازاد بر نیاز کشور خواهیم داشت. وضعیت موجود کشاورزی استان طلب می کند که از هر پدیده ای که به کشاورزی کمک می کند استفاده نماییم. میانگین تولید استان با میانگین کشور اختلاف معنی داری دارد و از هر چیزی می توانیم برای کم کردن این اختلاف استفاده نماییم. در پایان سخنان خود اظهار نمودند که یکی از راههای توسعه پایدار کشاورزی استفاده از آزمایش خاک می باشد و اعلام نمودند که هر قدمی که از طرف کشاورزان و متولیان کشاورزی برداشته می شود عبادت می باشد.

سپس در ساعت 11:30 افتتاح باشگاه کشاورزان رسما توسط ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان و حاضرین صورت پذیرفت. در انتهای جلسه مدیران ارشد بانک کشاورزی جلسه تخصصی با مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و کارگزاران تشکیل دادند و کارگزاران و كارگزاران نقطه نظرات خود را اعلام نمودند و مسئولین استانی بانک کشاورزی اعلام نمودند در صورتیکه کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی، سپرده خود را به بانک کشاورزی منتقل نمایند تسهیلات ویژه ای در اختیار کارگزاران قرار می گیرد.

جلسه راس ساعت 14 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد خاتمه یافت.


اخبار برگزیده