اخبار

 در راستای ابلاغ سهمیه کودی از سوی معاون محترم وزیر در امور زراعت نشستی ، با حضور کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ، کارشناسان جهاد کشاورزی و کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رباط کریم در مورخ 31/2/98 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، در این جلسه که به منظور  هماهنگی و برنامه ریزی لازم جهت تأمین به موقع کودهای مورد نیاز شهرستان رباط کریم برگزار شد . مهندس علی اصغر ثقفی رئیس اداره بازرگانی با ارائه گزارشی از عملکرد شهرستان رباط کریم در سال 97 گفت : استان تهران با توجه به سختی و مشکلات در سال 97 جزء استان برتر از لحاظ عملکرد در سطح کشور با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و عاملین توزیع باشد . وی با اشاره به اینکه شهرستان رباط کریم در سال گذشته 91 درصد از سهمیه اختصاص داده شده را جذب کند و امسال طی 60 روزگذشته 12 درصد از سهمیه ابلاغی خود را جذب کرده از کارگزاران خواست تا برای بهبود تغذیه گیاهی میزان مصرف را در سطح شهرستان ارتقاء دهند و براساس نیاز کشاورزان کود توزیع نمایند. وی همچنین در خصوص کودهای غیرقانونی و قاچاق که با کیسه های جعل شده توزیع می شوند از کارگزاران و مدیریت جهاد کشاورزی خواست تادر صورت مشاهده هرگونه فروش کود تقلبی توسط شرکت های تولید کننده و فروشگاههای عرضه نهاده های کشاورزی گزارش دهند تا برخورد لازم به عمل آید .

مهندی امیر ملکی کارشناس کود استان تهران با تأکید بر نظارت و کنترل مواد کودی بیان کرد : جهت راندمان بالای کشاورزی و تغذیه گیاهی مناسب ، کودهای تکلیفی باید قبل از توزیع از لحاظ کیفیت به تأیید موسسه تحقیقات آب و خاک برسد  و سپس بین کشاورزان توزیع گردد تا از فروش کودهای تقلبی جلوگیری شود .وی گفت :برش سهمیه ماهانه براساس میزان سطح سبز کشت در شهرستانها تعیین شده که باید به موقع جذب و به دست مصرف کننده واقعی برسد . و از کارگزاران خواست تا لیستی از بهره برداران تهیه و جهت پایش و رصد در اختیار شرکت قرار دهند و می توانند کودهای غیر یارانه ای را از شرکت های تولیدکننده که با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تفاهم نامه امضاءکرده اند خریداری کنند به شرط اینکه که این کودها با تأئیدیه موسسه تحقیقات آب و خاک ودارای ثبت کودی باشند.

کارگزاران حاضر در جلسه به ارائه پیشنهادات و مشکلات پرداختند از جمله : تشکیل یک انجمن صنفی برای کارگزاران تا کارگزاران بتوانند اهداف و نقطه نظرات خود را بیان و مشکلات را برطرف نمایند و از فروش کودهای یارانه دار در فروشگاههای شهرستان که با با قیمت بالا به فروش می رسد جلوگیری شود.

اخبار برگزیده