اخبار

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یزدان سیف مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با حضور در برنامه ی روی خط خبر شبکه خبر با اشاره به اینکه در سال زراعی 95-96 با رویکردهای جدید بخش کشاورزی در تلاش برای افزایش بهره وری عوامل تولید هستیم گفت: همه ی نهاده های کشاورزی که به تولید ختم می شوند نیازمند مجموع  نهاده های تولید در کنار هم هستند. بذر مناسب، دانش کشاورزی خوب، تغذیه ی مناسب، استفاده از سموم دفع آفات و آگاهی از اقلیم کشاورزی، کشاورزی پررونق و پرباری را به همراه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در کشت پاییزی محصولاتی نظیر گندم، جو، کلزا و چغندر قند کشت می شود، گفت: کشت در مناطق سردسیر به پایان رسیده اما در مناطق گرمسیر کشور تا پایان آذرماه کشت محصولات کشاورزی ادامه خواهد داشت.

سیف با اشاره به اینکه در سال 95 تراز تجاری و کسری برخی محصولات کشاورزی کاهش یافته است گفت: علیرغم کاهش بارندگی ها در سالهای اخیر با برنامه ریزی های مناسب در وزارت کشاورزی، تولید نهاده های کشاورزی روند صعودی و روبه رشدی داشته است تا جایی که به خودکفایی در تولید گندم رسیدیم

 

:گزيده ای از سخنان جناب مهندس سيف در برنامه زنده "روی خط خبر" شبکه خبر

 

- امسال بالغ بر 500 هزار تن بذر مورد نیاز کشاورزان تامین شده است.

- یکهزار تن بذر دانه های روغنی برای کشت در سطح 200 هزار هکتار بین کشاورزان توزیع شده است.

- بذر مناسب، دانش کشاورزی خوب، تغذیه ی مناسب، استفاده از سموم دفع آفات و آگاهی از اقلیم کشاورزی، کشاورزی پررونق و پرباری را به همراه خواهد داشت.

- افزایش تنوع کودی از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی طی سه سال اخیر در بخش کشاورزی بوده است.

- در سال های اخیر با برنامه ریزی های مناسب در وزارت کشاورزی، تولید نهاده های کشاورزی روند صعودی و روبه رشدی داشته است تا جایی که به خودکفایی در تولید گندم رسیدیم.

- در حال حاضر 21 نوع کود باکیفیت به کشاورزان معرفی شده است.

 

لینک خبر:

 

اخبار برگزیده