اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت موضوع حمل و انتقال نهاده‌های کشاورزی و تولیدات دامی در استان به ویژه در شرایط خشکسالی سالجاری گفت: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۳۰۰ کامیون، نهاده‌ها و محصولات کشاورزی استان را جابه‌جا می‌کند.
عطاالله ابراهیمی روز دوشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر و معاونان جهاد کشاورزی برگزار شد، به تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در استان و در تمامی شهرستان‌ها و حضور مدیران اداره کل دامپزشکی، سازمان تعاون روستایی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی در این قرارگاه اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۶ مصوبه در مجموع ۶ جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان و ۲۰ مصوبه در ۱۰ نشست قرارگاه‌های شهرستانی، مورد تایید اعضا قرار گرفته و مراحل اجرایی آن در دست پیگیری است.
وی از جمله موارد مطرح شده در قرارگاه امنیت غذایی استان را موضوع حمل‌ونقل نهادها و کالاهای کشاورزی در استان بیان و تصریح کرد: با توجه به ضرورت‌های مطرح شده در این باره و با هماهنگی انجام شده با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یکی از شرکت‌های توانمند در این زمینه شناسایی و برنامه‌ریزی لازم برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل این کالاها انجام می‌شود.
ابراهیمی اظهار داشت: بر اساس مصوبه قرارگاه، مشکلات حمل‌ونقل نهاده‌های دامی و کشاورزی در نشستی با نمایندگان اتحادیه‌های دام و طیور استان نیز بررسی می‌شود و پس از جمع‌بندی، موارد مربوطه به منظور پیگیری و اتخاذ راهکارهای مناسب به استانداری و وزارت جهاد کشاورزی ارائه خواهد شد.
ابراهیمی در ادامه بررسی مشکلات صادرات فلفل دلمه‌ای و محصولات گلخانه‌ای در قرارگاه امنیت غذایی را یادآور شد و گفت: به دلیل آنکه کشت گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری روند رو به رشدی را دارد، لازم است دغدغه‌های سرمایه‌گذاران این بخش درباره وضعیت موجود به طور مرتب پیگیری شود که به همین منظور نیز بر اساس تصمیم اعضای قرارگاه به زودی با تشکیل انجمن صنفی گلخانه داران استان، موارد مربوط به سلامت محصولات کشاورزی و ارائه آموزش‌های مورد نیاز تولیدکنندگان به شیوه‌ای مناسب‌تر دنبال می‌شود.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان تامین و تدارک بذرهای زراعی و بازدید سرزده از میادین میوه و تره‌بار استان را نیز از دیگر برنامه‌های قرارگاه امنیت غذایی بیان کرد و افزود: در راستای اجرای قانون انتزاع نیز جلسات توجیهی با اعضای اتاق بازرگانی و اتاق اصناف برگزار شده است و گشت‌های مشترک تنظیم بازار نیز ساماندهی و در حال اجراست.  
وی همچنین درباره وضعیت گوشت مرغ در بازار استان نیز گفت: برای تنظیم بازار برنامه‌ریزی‌های یک ماهه در بحث کشتار مرغ انجام شده است و با استفاده از سامانه‌های مختلف روند توزیع به صورت مرتب نظارت و بررسی می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به برخی چالش‌های موجود در روند اجرای قانون انتزاع در استان نیز یادآور شد: لازم است شرح وظایف و ساختار تشکیلاتی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی به درستی تعریف شود و سامانه بازرگاه نیز به منظور تامین نهاده‌های کشاورزی مورد بازبینی قرار گیرد.