اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی به کشت گیاهان دارویی در طول پنج سال اخیر خبر داد و گفت: طی این سال‌ها سطح زیر کشت مزارع کشاورزی استان از ۲۰۰ هکتار گیاهان دارویی به ۲ هزار هکتار افزایش یافته است.

ابراهیم شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۵۶۰ هکتار به گل محمدی، ۵۰۰ هکتار به موسیر، ۳۰۰ هکتار به کشت زعفران و مابقی سطح به به کشت گیاهان دارویی نظیر آنغوزه، باریجه، کرفس و برخی گیاهان نشایی نظیر آویشن و نعنا فلفلی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: برخی گونه‌ها از جمله زیره سبز در ۲ سال گذشته در شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان برای اولین بار در استان به صورت دیم کشت شده که موفق نیز بوده و جایگزین کشت‌های آب‌بر نظیر گندم و جو شده است و درآمد خوبی برای بهره‌برداران داشته است و امسال نیز کشت این گونه را در شهرستان‌های کم‌آب از جمله بروجن و شهرکرد گسترش می‌دهیم.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سال گذشته کشت ۲۵۰ هکتار سیاه دانه در شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان اجرا شد که در این محصول رتبه دوم را در کشور کسب کردیم و تلاش شده با استفاده از کشت قراردادی انگیزه بیشتری برای کشاورزان برای کشت گیاهان دارویی ایجاد کنیم.

شیرانی تصریح کرد: چند شرکت دانش بنیان در خصوص تولید نشاهای مختلف مرتعی و گیاهان دارویی فعال هستند و برای کشت گیاهان دارویی از محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌شود.

اخبار برگزیده