اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان،

آقای بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ضمن گرامیداشت و تبریک چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه مبارک فجر گفت که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان یکی از تشکیلات گسترده و فعال اجرائی وزارت جهاد کشاورزی در امور تولید، تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و خرید و فروش انواع نهاده های مورد نیاز کشاورزی کشور می باشد .

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان نیز با 77 کارگزار فعال در 10 شهرستان استان، کود شیمیایی بخش کشاورزی را تأمین و بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان، در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

تأمین ، تدارک و توزیع سالانه بطور میانگین مقدار هفتاد هزارتن انواع کود شیمیایی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان همدان
آقای بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان به طور میانگین سالانه مقدار حدود هفتاد هزارتن انواع کودهای شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می نماید گفت که این مقدار، 90 درصد کود شیمیایی مصرفی کشاورزی استان را شامل می شود. 
تأمین ، تدارک و توزیع هشتاد و پنج هزار و 700  تن انواع کود شیمیایی در سال 99 توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان

وی گفت  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در سال 99 مقدار هشتاد و پنج هزار و 700  تن انواع کود شیمیایی تأمین، تدارک و توزیع کرده است که از این مقدار کود شیمیایی وارده به انبارهای سازمانی و انبار کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان مقدار هفتاد و شش هزار و 915 تن کود شیمیایی ازته، سه هزار و 790 تن کود شیمیایی فسفاته و چهار هزار و 995 تن کود شیمیایی پتاسه بوده است.

این مقام مسئول یادآور شدند برنامه کودی استان در سالجاری نیز، 99 هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه می باشد که شامل حـــدود 72 هزار تن ازته، 21 هزار تن فسفاته و 6 هزار تن پتاسه است و از این مقدار تا کنون حدود 71 هزار تن کود شیمیایی ازته، شش هزار و 700 تن کود شیمیایی فسفره و چهار هزار 300 تن کود شیمیایی پتاسه تأمین، تدارک و مقدار  67 هزار تن از آن در بین کشاورزان و بهره برداران توزیع شده است.

الیاسی در ادامه گفت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی کود شیمیایی، اقدام به عقد قرارداد با شرکت های تولیدی نموده است که کودهای شیمیایی تولیدی پس از آنالیز کمی و کیفی، در صورت تائید در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

ایشان در خصوص کیفیت کودهای شیمیایی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت که فرایند تأمین، توزیع و مصرف کودهای تدارک شده توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار می‌باشد و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد بطور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج خواهد شد. وی نتایج مثبت حاصل از آزمایشات مستمر مؤسسات تحقیقاتی و نظارتی از انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را مؤید کیفیت بالای کودهای تدارک شده توسط دولت دانست و ضمن اطمینان‌ بخشی به آحاد مردم از کشاورزان عزیز و زحمتکش تقاضا نمود که کودهای موردنیاز خود را صرفاً از شبکه رسمی فروش به ویژه شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه نموده و در مصرف آنها نیز دستورالعمل‌های فنی ابلاغی را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی در پایان از انجام آزمایش آب و خاک در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت و تاکید کرد کشاورزان در جهت مصرف بهینه کود شیمیایی و کاهش هزینه های خود، با انجام آزمایش خاک و آب زمین باغی و زراعی خود، بر اساس نتیجه آنالیز، توصیه کودی را از کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان دریافت می نمایند.