جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

بررسی 5 دلیل اصلی

همواره این جمله را شنیده اید که می گویند، محتوا پادشاه است. درواقع در جهان امروز، توجه به این بخش بسیار زیاد شده است، با این حال هنوز هم بسیاری از افراد و برندها در این زمینه فعالیتی جدی را انجام نمی دهند. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که علت اصلی چنین اتفاقی، عدم اطلاع کافی افراد در رابطه با اهمیت این موضوع است. به همین خاطر آگاهی بخشی در این رابطه بسیار مهم خواهد بود. در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج دلیل اهمیت بازاریابی محتوا، خواهیم پرداخت.

1-آگاهی و وفاداری مخاطبان را افزایش خواهد داد

اهمیت بازاریابی محتوا

شرط اصلی برای خرید، آگاهی کامل است. به همین خاطر با ارتقای آگاهی ها می توانید مشتریان خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید، با این حال توجه داشته باشید که هر محتوایی نیز مفید نخواهد بود. درواقع شما باید کیفیتی را ارائه دهید که مخاطب به صورت کامل جذب شما شده و آن را با سایرین به اشتراک بگذارد.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا به زبان ساده

همچنین با اقدام موثر در این زمینه، دلیلی را برای دنبال کردن خود ایجاد خواهید کرد. درواقع این امر باعث خواهد شد تا افراد نسبت به شما یا برندتان، وفادار بمانند و به صورت مکرر در ذهن ها تکرار شوید. درواقع مزیت اصلی تولید محتوا در مقایسه با تبلیغات این است که افراد در رابطه با محتواها، خود به سراغ آنها خواهند رفت، با این حال تبلیغات حالتی اجباری را به خود دارد. در این رابطه توجه داشته باشید که برای کسب نتیجه از طریق تولید محتوا، ضروری است تا به تنوع و نظم کاری توجه داشته باشید. در غیر این صورت کاملا تکراری خواهید شد و مخاطب قادر به هماهنگ شدن و ارتباط برقرار کردن با شما نخواهد بود.

2-میزان فروش را با رشدی چشمگیر مواجه خواهد ساخت

در حال حاضر بسیاری از برندها تنها از طریق فروش اینترنتی فعالیت می کنند. درواقع جهان امروز نیز به سمتی در حال حرکت است که سرعت در آن حرف اول را می زند. به همین خاطر بسیاری از افراد دیگر تمایلی به خرید حضوری ندارند. تحت این شرایط بسیار مهم است که بتوانید اعتمادسازی لازم را ایجاد کنید. برای این امر ایجاد محتوا، بهترین اقدام ممکن محسوب می شود. با نگاهی به آمارهای سایت ها در رابطه با میزان مشتریانی که پس از مشاهده محتواها، اقدام به خرید کرده اند، متوجه تاثیر بسیار بالای آن خواهید شد، با این حال توجه داشته باشید که تولید محتوا با تبلیغ تفاوت داشته و لازم است تا قبل از هر اقدامی، اصول آن را به خوبی مورد مطالعه قرار دهید.

3-در زمینه سئو کاملا تاثیرگذار است

سئو یا بهینه سازی موتورهای جست و جوگر، به مجموعه روش هایی اطلاق می شود که منجر به بهتر دیده شدن سایت خواهد شد. در این رابطه توجه داشته باشید که نتایج آمارها حاکی از آن است که افراد معمولا به نتایج صفحه اول موتورهای جست وجوگر، بسنده کرده و به همین خاطر بسیار مهم است که سئو را جدی بگیرید. اگرچه برای این امر روش ها و اقدامات متعددی معرفی شده است، با این حال تولید محتوا نیز یکی از روش های کاملا تاثیرگذار محسب می شود. در این رابطه توجه داشته باشید که تنها رعایت اصول سئو برای محتواهای شما کافی نبوده و ضروری است تا از کیفیت مطالب خود نیز اطمینان حاصل کنید.

4-هزینه کمتر و نتایج بیشتری را در مقایسه با تبلیغات به همراه دارد

تولید محتوا، هزینه به مراتب کمتری را در مقایسه با تبلیغات دارد، با این حال نتایج آن به مراتب بیشتر است. به همین خاطر ضروری است تا اولویت اصلی، معطوف به آن باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که همواره کیفیت، بر کمیت محتواها ارجحیت داشته و لازم است تا برای این موضوع، زمان کافی را اختصاص دهید. در نهایت فراموش نکنید که مفیدبودن تولید محتوا، به معنای موفقیت یک شبه نبوده و لازم است تا در کنار تلاش و در اختیار داشتن ایده های ناب، صبر کافی را نیز داشته باشید.

مطلب مرتبط: 15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

5-به کسب شهرت بیشتر کمک بسیاری را خواهد کرد

در حال حاضر بسیاری از افراد بدون در اختیار داشتن برند و محصولی، تنها با تولید محتواهای جذاب، موفق شده اند تا به شهرت بسیاری دست پیدا کنند. علت این امر به خاطر جذابیتی است که این دسته از اقدامات برای مخاطبان دارد. به همین خاطر با اقدامات حرفه ای در این زمینه، می توان به شهرت بیشتر نیز دست پیدا کرد. توجه داشته باشید که افراد معمولا هیچ گونه تمایلی برای به اشتراک گذاشتن یک تبلیغ را ندارند، با این حال این امر در رابطه با مقوله تولید محتوا کاملا متفاوت بوده و به همین خاطر می تواند محبوبیت و شهرت سریع و مستمری را به همراه داشته باشد.

در آخر توجه داشته باشید که تمامی پنج دلیل معرفی شده، تنها به این خاطر بوده است که افراد با اهمیت این موضوع به خوبی آشنا شوند، با این حال بدون اقدام در این زمینه، آگاهی به دست آمده هیچ گونه فایده ای را نخواهد داشت. برای این امر توصیه می شود که در ابتدا حوزه موردنظر خود را با توجه به نیاز جامعه هدف، مشخص کرده و با بررسی اقدامات مشابه، در تلاش برای ارائه یک نوآوری و یا شیوه متفاوت باشید.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی