جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: علی آل علی

راه اندازی کسب و کار تازه برای هر فردی هیجان انگیز است. شروع فعالیت مستقل در حوزه های مورد علاقه همیشه همراه با کسب تجربه های تازه و کسب دیدگاه های تازه است. شاید در ابتدای راه شما از کسب موفقیت مطمئن باشید، اما واقعیت های دنیای کسب و کار همیشه شما را غافلگیر خواهد کرد بنابراین باید تا حدی برای هر اتفاق تازه ای آمادگی داشته باشیم. در غیر این صورت به سرعت از عرصه کارفرینی مستقل حذف خواهیم شد.

 

تجربه مدیریت کسب و کار مستقل برای هر کارآفرینی متفاوت است. برخی از کارآفرینان در این تجربه دشواری های بیشتری پیش روی دارند. پیشبینی دقیق مسائل و چالش های پیش روی امکانپذیر نیست. این امر به ماهیت کسب و کار و زمان شروع اش بستگی دارد. به عنوان مثال، مارک زاکربرگ در ابتدای فعالیتش هرگز تصور موفقیت جهانی را نمی کرد. این امر با شروع فرآیند کسب و کار و پیشرفت تدریجی ا ش حاصل شد.

 

راه اندازی کسب و کار و نکات کمتر مورد توجه

 

وقتی تجربه کارآفرینان در زمینه مدیریت کسب و کار با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی داشته باشد، توجه به مسیرهای متنوع آنها ضروری خواهد بود. اگرچه بررسی و پیشبینی دقیق چالش های پیش روی در حوزه راه اندازی کسب و کار مستقل امکانناپذیر است، اما برخی از نکات اساسی میان کسب و کارهای مختلف مشترک محسوب می شود. هدف اصلی ما در مقاله فعلی بررسی ویژگی های مشترک این حوزه است.

 

مطلب مرتبط: چگونه یک کسب و کار را شروع کنیم

 

1. بیتجربگی محض در زمینه مدیریت کسب و کار

 

برخی از کارآفرینان برای شروع کارشان به دنبال ایده های کاملا تازه و خلاقانه هستند. هدف آنها در حالتی آرمانی تغییر جهان با کسب و کارشان است. شاید در نگاه نخست این امر بسیار جذاب به نظر برسد، اما تحقق چنین هدفی حتی از عهده برندهای بزرگ نیز خارج است بنابراین ما باید به دنبال ایده های تکمیلی نیز باشیم. این امر شامل استفاده یا الگوبرداری از ایده سایر برندها می شود. بررسی های مختلف در دنیای کسب و کار بیانگر پیشرفت تدریجی تجارت های مختلف براساس همین الگو است. نتایج منطقی این بحث ضرورت فراموشی ایده های کاملا نو است. در غیر این صورت شاید مدتزمان موردنیاز برای راه اندازی کسب و کارمان بیش از اندازه طولانی شود.

 

یکی از دلایل انتظار طولانی کارآفرینان برای راه اندازی کسب و کار شان تلاش برای یافتن ایده های کاملا نوآورانه است. این امر سطح انتظارات مشتریان برند ما را به شدت افزایش خواهد داد. به عنوان مثال، اگر در زمینه تولید لوازم ورزشی فعالیت داشته باشیم، با استفاده از شعارها و اهداف بلندپروازانه بسیاری از مشتریان انتظار نوآوری های عجیب و غریب را خواهند داشت. در نتیجه اگر ما توانایی تحقق اهداف موردنظر را نداشته باشیم، تاثیر به شدت منفی بر روی تجربه مشتریان خواهد داشت.

 

2. تلاش برای تهیه بودجه های کلان

 

شروع کسب و کار همیشه نیازمند بودجه های کلان نیست. بسیاری از برندهای بزرگ با هزینه های اندک شروع به کار کرده اند. به این ترتیب با گذشت زمان توانایی آنها برای تهیه بودجه های کلان بیشتر می شود. اگر ما از همان ابتدای کار به دنبال فراهمسازی بودجه های کلان باشیم، شاید مدتزمان موردنیاز برای شروع کسب و کارمان به شدت افزایش پیدا کند.

 

نکته مهم برای تاسیس کسب و کار تازه استفاده از ایده های جذاب است. برخی از برندها در راستای فراهمسازی بودجه های فراوان در عمل از طراحی ایده های تازه غافل می شوند. نتیجه این امر صرف هزینه های گزاف برای شروع کسب و کار بدون دستاوردی مشخص در نهایت خواهد بود.

 

بدون شک شروع کسب و کار نیازمند سرمایه اولیه است. این امر به معنای ضرورت تامین مالی از طریق پسانداز یا وام های بانکی است. اگر ما در استفاده از وام مبالغ بیش از اندازه سنگینی مدنظر داشته باشیم، به احتمال زیاد برای بازپرداخت دچار مشکل خواهیم شد.

 

ذهنیت بسیاری از افراد داشتن بودجه های چند صد هزار دلاری برای اجرای استارتآپ را ضروری تلقی می کند. اغلب کسب و کارهای کنونی نیازمند صرف هزینه گزاف نیستند. مگر اینکه در صنعتی مانند ذوب آهن قصد شروع فعالیت مستقل را داشته باشید. مزیت بازار کسب و کار در سراسر دنیا امکان شروع فعالیت بدون نیاز به مبالغ بالاست.

 

3. چالش اجاره دفتر شرکت

 

امروز شروع کسب و کار از خانه از هر زمان دیگری ساده تر است. با توجه به اینکه اغلب کسب و کارها وابسته به اینترنت هستند، دسترسی به اینترنت بخش قابل توجهی از نیازهای آنها را رفع خواهد کرد بنابراین در عمل نیازی به استفاده از دفتر رسمی، دست‏کم در ابتدای شروع به فعالیت مان نخواهیم داشت. اشکال برخی از کارآفرینان تلاش برای استفاده از دفتر رسمی از همان ابتدای شروع به کسب و کار است. اگر شما نیز چنین ایده ای در ذهن دارید، باید نسبت به هزینه های اولیه آن آگاهی داشته باشید. اغلب برندها در ابتدای مسیر کسب و کار مشکلات مالی قابل توجهی دارند بنابراین با استفاده از دفتر رسمی بر بار هزینه های تان اضافه نکنید.

 

مطلب مرتبط: کسب و کار خودتون را چطوری به سادگی راه اندازی و سودده کنید

 

مدیریت کسب و کار از خانه به معنای ناتوانی در زمینه استخدام نیروی کار نیست. شما امکان راه اندازی بخش های مختلف کسب و کار مانند فروش و بازاریابی را هم دارید. نکته مهم استفاده از فناوری های مدرن برای ارتباط پایدار و سریع با کارمندان است. فقط در این صورت ما امکان مدیریت سریع و بهینه کسب و کارمان را خواهیم داشت.

 

ترس بسیاری از مدیران ناتوانی در زمینه مدیریت کسب و کار در پی عدم اجاره دفتر رسمی است. اگر شما در این زمینه از ابزارهای جانبی مناسب استفاده کنید، جای هیچ نگرانی نخواهد بود. همچنین توضیح شرایط کسب و کار برای کارمندان از همان ابتدا ضروری خواهد بود.

 

4. بهرهمندی از تجربه کاری

 

اگر شما هیچ تجربه ای از حضور در بازار مورد علاقه تان ندارید، چالش های بسیار زیادی پیش روی تان خواهد بود. بسیاری از کارآفرینان تجربه مدیریتی ندارند. این امر مشکل چندان مهمی در مسیر شروع فعالیت مستقل نخواهد بود، با این حال اگر آگاهی لازم در حوزه موردنظر را داشته باشید، وضعیت دشواری را تجربه خواهید کرد.

 

خوشبختانه امروزه دوره های آموزشی بسیار زیادی در دسترس کارآفرینان قرار دارد. جالب اینکه اغلب دوره های موردنظر به صورت آنلاین برگزار می شود. بنابراین ما مشکلی از نظر زمان برگزاری کلاس ها نیز نخواهیم داشت. اغلب کلاس های آنلاین در قالب فایل های ضبطشده برای شرکت‏کنندگان ارسال می شود. با این حساب اگر روزهای کاری بیش از اندازه شلوغی نیز دارید، در انتهای روز بخشی از اوقات فراغت تان را به این امور اختصاص دهید.

 

نکته جالب درباره شروع کسب و کار تازه امکان یافتن اطلاعات مفید در گوگل است. بسیاری از برندهای تازه تاسیس در مراحل اولیه اقدام به استفاده از دامنه وسیع اطلاعات موجود در گوگل می کنند. به این ترتیب توانایی آنها برای مدیریت کسب و کار و پرهیز از اشتباهات دیگران به شدت افزایش می یابد.

 

اشتباه برخی از کارآفرینان در زمینه راه اندازی کسب و کار تازه تلاش برای کسب اطلاعات کامل در یک زمینه است. به این ترتیب آنها به دنبال کسب اطلاعات جامع در حوزه مورد فعالیت شان هستند. این نکته شاید در ابتدای کار امر مطلوبی محسوب شود، اما هرگز نتیجه مناسبی در پی ندارد. آگاهی از تمام جزییات یک حوزه از دنیای کسب و کار از عهده هر برندی خارج است بنابراین ما در عمل باید با سطح اطلاعات محدود شروع به کار کنیم.

 

5. یادگیری نکات تازه در فرآیند مدیریت کسب و کار

 

یکی از زیبایی های عرصه کارآفرینی امکان دستیابی به موفقیت بدون نیاز به طراحی ایده های فوق‏العاده نوآورانه است. بسیاری از کارآفرینان موفق در سراسر دنیا ایده های عجیب و غریبی برای کسب موفقیت نداشته اند. نکته مهم در این میان شجاعت لازم برای شروع کسب و کار در وهله نخست است. بسیاری از اطلاعات و دانش موردنیاز در ادامه فرآیند کسب و کار به دست می آید. برخی از کارآفرینان با ایجاد موانع خودساخته در عمل فرآیند شروع کسب و کار را به تاخیر می اندازند. شاید در ابتدای فرآیند ما انگیزه بیشتری برای مدیریت کسب و کار مستقل مان داشته باشیم. هرچه مدت زمان فعالیت ما به عنوان کارمند در یک شرکت بیشتر شود، انگیزه مان برای ترک موقعیت فعلی و ایجاد کسب و کار مستقل کاهش خواهد یافت.

 

بسیاری از برندهای بزرگ در ابتدا محصولات ساده ای تولید می کردند. رمز موفقیت آنها کسب اطلاعات و نوآوری بیشتر در جریان فعالیت شان است. به این ترتیب به تدریج موفق به توسعه جایگاه شان در بازار کسب کار شده اند. اگر شما نیز در حوزه کسب و کار مشتاق به راه اندازی برند مستقل هستید، باید هرچه سریع تر دست به کار شوید. در غیر این صورت شاید زمان به سرعت برای شما بگذرد.

 

مطلب مرتبط: شروع کسب و کار موفق با 10 فرمان برتر

 

بدون شک شروع کسب و کار تازه برای کارآفرینان دشواری های بسیار زیادی دارد. اگر شما تجربه قبلی در زمینه مدیریت کسب و کار نداشته باشید، چالش های پیش روی شما بیشتر نیز خواهد شد. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله برای شروع کسب و کار ایده مناسبی خواهد بود، با این حال در ادامه مسیر باید به دنبال ایده های بیشتر برای مدیریت بهینه کسب و کارتان باشید. بیتردید هر ایده و توصیه ای پس از گذشت مدت زمانی مشخص فاقد ارزش یا نیازمند بازنگری اساسی خواهد بود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی