جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم : امیر آل علی

در حال حاضر شبکه های اجتماعی مهم ترین بستر بازاریابی محسوب می شوند. با این حال هنوز هم بسیاری از افراد از نحوه استفاده موثر از آن آگاهی نداشته و این امر باعث می شود تا اقدامات آنها با نتیجه لازم همراه نباشد. برای مثال ممکن است اقداماتی را انجام دهند که ابدا جامعه هدف را به خود جذب نکرده و یا در زمینه سئو و افزایش ترافیک سایت تاثیری ندارد. در این مقاله قصد معرفی اقداماتی را داریم که برای همگان قابل اجرا بوده و تاثیر اقدامات شما را به مراتب افزایش خواهد داد.

1-با یک شبکه کار خود را آغاز کنید

استفاده موثر شبکه های اجتماعی

اشتباه بزرگی که تقریبا تمامی افراد انجام می دهند این است که از همان ابتدا خود را درگیر چند شبکه می کنند. اگرچه این امر در ظاهر اقدامی سودمند تلقی می شود، با این حال توجه داشته باشید که شروع فعالیت همواره سخت ترین مرحله محسوب شده و ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. تحت این شرایط اگر در چند شبکه به صورت همزمان حضور پیدا کنید، امکان شروع قوی و رسیدن به جایگاه بالا را از دست خواهید داد. به همین خاطر توصیه می شود که در ابتدا، تنها یک شبکه را انتخاب کرده و بر روی آن متمرکز بمانید. پس از رسیدن به جایگاه مستحکم، شما می توانید یک شبکه دیگر را مورد توجه قرار دهید. در نهایت فراموش نکنید که شما باید با توجه به نیاز خود رفتار کنید. درواقع دلیلی وجود ندارد که همه برندها، در چند شبکه حضور داشته باشند. همچنین ضروری است تا مقالات مرتبط با شبکه اجتماعی خود را به صورت مداوم مورد مطالعه قرار دهید تا نسبت به آخرین ترندها آگاهی پیدا کنید. این امر باعث می شود تا اقدامات شما با شانس استقبال بالاتری همراه باشد.

مطلب مرتبط: مدیریت شبکه های اجتماعی در 18 دقیقه

2-اعتمادسازی را همهچیز بدانید

این امر یک واقعیت است که امروزه بیشترین حجم کلاهبرداری ها از طریق اینترنت انجام می شود. تحت این شرایط فعالیت اقتصادی در این محیط بسیار سخت شده است. در این راستا شما باید اعتمادسازی را اولویت اول خود قرار دهید. برای مثال مدارک معتبری برای قانونیبودن فعالیت خود ارائه داده و امکان بازدید مستقیم محصول را نیز داشته باشید.

همچنین توصیه می شود که نسبت به متن خود توجه ویژه ای داشته باشید. در این رابطه برخی از سایت ها به پیداکردن سریع ایرادات گرامری و نگارشی کمک می کنند. این امر خصوصا برای برندهایی که قصد هدف قرار دادن بازار کشورهای دیگری را دارند، دارای اهمیت خواهد بود. در نهایت شما باید یک برنامه کاری برای خود تعیین کنید تا مخاطب نیز بتواند با شما هماهنگی لازم را پیدا کند.

3-از قانون 20/20/60 پیروی کنید

این قانون اولویت محتواها را مشخص می کند. براساس آن 60درصد محتواها باید به مطالب آموزنده و مفید برای جامعه هدف اختصاص پیدا کند. 20درصد مطالب تعاملی نظیر انواع مسابقات و چالش ها و 20درصد نیز تبلیغات و معرفی محصول خواهد بود. این امر در حالی است که بسیاری از برندها کاملا عکس رفتار کرده و بیش از 80درصد مطالب خود را به معرفی محصول و تبلیغات اختصاص میدهند. برای اطمینان از کاربردی بودن این قانون، تنها کافی است تا به صفحه برندهای برتر جهان در شبکه های اجتماعی نگاهی بیندازید. در نهایت فراموش نکنید که تفاوتی ندارد که شما از چه حجم مخاطبانی برخوردار هستید، تمامی آنها باید مورد توجه جدی شما قرار گیرد.

4-از جنبه های زیبایی کار غافل نشوید

نخستین چیزی که مخاطب با آن مواجه خواهد شد، ظاهر کار محسوب می شود. در این رابطه یک تیم عکاسی حرفه ای به شما کمک خواهد کرد تا جذابیت محتواهای خود را افزایش دهید. در این رابطه افزایش جذابیت باید شامل تمامی انواع محتواها باشد. برای مثال محتواهای ویدئویی نیز باید به خوبی مخاطب را از همان لحظه اول به خود جذب کند. خوشبختانه در این رابطه انواع نرم‏افزارهایی وجود دارد که کار را بسیار ساده کرده است.

 

5-تداوم را همهچیز بدانید

این امر بسیار طبیعی است که از همان ابتدا با استقبال زیاد مواجه نشوید، با این حال اگر در کار خود تداوم لازم را داشته و همواره بر روی پیشرفت، تمرکز کنید، بدون شک پس از مدتی همهچیز تغییر خواهد کرد، با این حال فراموش نکنید که تفاوتی ندارد در حال حاضر چه جایگاهی را دارید، بدون شک اگر به صورت حرفه ای به کار خود ادامه دهید، نتایج مثبتی را به دست خواهید آورد.

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ابزارهای هوشمند

6-از معجزه هشتگ غافل نشوید

هشتگ ها دارای تاثیرات معجزهآسایی هستند. آنها باعث می شوند تا محتوای شما بهتر دیده شود، با این حال فراموش نکنید که شما در انتخاب هشتگ ها نیز باید اولویت داشته باشید. به همین خاطر پیداکردن بهترین موارد، باید اقدام مداوم شما باشد. برای مثال ممکن است یک کلمه، تنها برای مدتی محدود، بسیار محبوب باشد. همچنین بهتر است که محتواهای خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. درواقع در شبکه های اجتماعی کمتر کسی تمایل به مشاهده و مطالعه مطالب زمانبر را خواهد داشت. در نهایت تنها به یک استراتژی محدود نبوده و انواع مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی