جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: علی آل علی

3 شیوه ساخت ویدئوهای جذاب برای کمپین بازاریابی برندمان

اگر شما درباره شروع فعالیت پیرامون ساخت ویدئو برای بازاریابی محتوایی تان دچار شک و تردید هستید، باید هرچه زودتر اقدام به ضبط نخستین ویدئوی تان و بارگذاری اش در بهترین شبکه های اجتماعی کنید. امروزه توجه به خواست مخاطب اهمیت بالایی دارد. براساس مطالعه موسسه HubSpot کاربران اینترنت ویدئو را بیش از هر نوع محتوای دیگری دوست دارند.

محتوای ویدئویی به کاربران حجم قابل توجهی از اطلاعات را در قالبی چشم نواز ارائه می کند. همچنین فرمت ویدئو در ایجاد تجربه ای تعاملی تر برای کاربران موفق عمل کرده است. به این ترتیب علاقه مخاطب به واکنش در برابر محتوای ویدئویی بسیار بیشتر از سایر فرمت ها ارزیابی می شود.

ساخت ویدئو کمپین بازاریابی برند

هرچه کوتاه تر و جذاب تر بهتر

در یک ویدئو 10 ثانیه ای مخاطب امکان مشاهده جزییات، دریافت اطلاعات مفید و تصمیم گیری در مورد محصول یا سرویس برندمان را خواهد داشت. چنین تجربه ای به هیچ وجه از طریق فرمت متن یا تصویر قابل انتقال نیست. ویدئو عملکرد قابل تحسینی در زمینه افزایش تمایل مخاطب برای تعامل دارد. به این ترتیب محتوای ویدئویی کمپین بازاریابی ما شانس بسیار بیشتری برای جلب توجه کاربران خواهد داشت.

مطلب مرتبط: شیوه ساخت ویدئو برای اکانت کسب وکارمان در توییتر

با توجه به مطالعه ای از سوی موسسه WyOwl، 77درصد از مشتریان فقط پس از مشاهده ویدئویی در ارتباط با محصول موردنظرشان اقدام به خریدش می کنند. مطالعه گوگل نیز بیانگر تمایل 50درصد از کل کاربران اینترنت به مشاهده و پیگیری مداوم ویدئوهای مربوط به محصولات مختلف برندهاست. نکته مهم در این میان موفقیت بسیار بیشتر ویدئوهای کوتاه و مطابق سلیقه کاربران در مقایسه با نمونه های طولانی است. وقتی یک ویدئو با سلیقه و انتظارات مخاطب هماهنگ باشد، جذابیتش نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به لطف فعالیت بسیاری از وبلاگ نویس ها و کارشناس های کسب و کار در شبکه های اجتماعی یک کلیپ تبلیغاتی هدفمند و جذاب به سرعت توسعه یافته و در اختیار شمار بسیار زیادی از کاربران قرار می گیرد. نکته مهم در این میان توجه به افزایش سطح انتظارات و استانداردهای مشتریان به منظور توجه به ویدئوهای تبلیغاتی است. در ادامه به بررسی سه راهکار مناسب برای تولید ویدئوی جذاب بازاریابی خواهیم پرداخت.

1. تمرکز بر روی داستان به جای فروش

داستان سرایی یکی از ابزارهای قدرتمند در دنیای بازاریابی است. در عین حال ویدئو نیز یکی از بهترین فرمت ها برای ایجاد رابطه صمیمی سریع میان برندها و مشتریان است. بنابراین در صورت ایجاد ترکیبی میان داستان سرایی و فرمت ویدئو امکان افزایش شانس موفقیت کمپین بازاریابی برندمان وجود دارد. به عنوان مثال، من در شرکتم اقدام به طراحی مجموعه ای از ویدئوهای تبلیغاتی برای برند کاردل هومز کردم. مفهوم اصلی این ویدئوها «خانه های ساخته شده برای زندگی واقعی» بود. ارتباط میان اهداف کاری این برند و شعار انتخابی شرکت من موجب افزایش توجه عمومی به کمپین بازاریابی آنها شد.

هر ویدئوی بازاریابی باید دارای یک مفهوم اصلی باشد. به این ترتیب امکان ساماندهی داستان ویدئوی موردنظر پیرامون مفهوم اصلی فراهم خواهد شد. در مورد ویدئوهای تبلیغاتی برند کاردل هومز مزیت اصلی آنها افزودن فهرست قیمت ها و پرداختن به امکان طراحی منحصر به فرد خانه ها بود. بدون تردید این امر در فرمتی به جز ویدئو هرگز جذاب از کار در نمی آمد.

2. پرداختن به اصل مطلب

مطالعه ای از سوی موسسه AdAge بیانگر توجه کمتر از 10ثانیه ای کاربران به ویدئوهای تبلیغاتی است. پس از این زمان اغلب کاربران دیگر به مشاهده ویدئو مورد نظر ادامه نمی دهند. بنابراین برند ما باید از همان ابتدا به سراغ اصل مطلب برود. بدون تردید امروزه کمتر کسی حوصله مشاهده ویدئوهای تبلیغاتی طولانی را دارد. البته یک استثنا در این زمینه ویدئوی جذاب و هیجان انگیز برندهای بزرگ است، با این حال در اینجا سر و کار ما با برندهای معولی است بنابراین توجه به کوتاهی هرچه بیشتر ویدئوها ضروری خواهد بود.

به احتمال زیاد شما توصیه موردنظر من در این بخش را خیلی نشنیده اید. تاکید من در اینجا توجه به ساخت ویدئوهایی با ماهیت خودمانی و غیرتجاری است. افزودن المان های تجاری بیش از حد تاثیر منفی بر روی باورپذیری ویدئوهای ما خواهد داشت. به همین دلیل باید قید استفاده از المان هایی نظیر صداگذاری حرفه ای یا افزودن انیمیشن به ویدئوی مان را بزنیم.

مطلب مرتبط: درس های 7 کمپین بازاریابی و تبلیغات برتر در شبکه های اجتماعی

3. اهمیت وضوح و سر راستی ویدئو

بدون تردید تولید ویدئوهای آموزشی و باارزش قابل تحسین است، با این حال توجه به وضوح، سر راستی و ماهیت دوستانه ویدئوی مان چالش اصلی برند ما خواهد بود. هیچ فردی علاقه مند به مشاهده ویدئویی شامل دستورهای خشک به انجام یکسری کارها نیست. درست به همین خاطر باید به دنبال ایجاد فضایی گرم و صمیمی در ویدئوهای مان باشیم. در غیر این صورت کمپین بازاریابی برندمان با شکست مواجه خواهد شد.

مهم تر از همه چیز، کلید موفقیت در بازاریابی محتوایی مبتنی بر ویدئو فراهم سازی ارزش برای مخاطب مان است. تولید ویدئویی جذاب و ارزشمند برای مشاهده از دیدگاه مخاطب هدف اهمیت بالایی دارد. معیار ارزیابی موفقیت ما در تولید ویدئوی جذاب نیز علاقه کاربران به تعامل با برندمان بدون هرگونه افزودن المان های برندسازی در کمپین های بازاریابی مان خواهد بود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی