اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با کاهش ۴۵ درصدی قیمت‌ها و استقبال کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی، در نیمه نخست امسال مصرف کودهای پتاسه و فسفاته در این استان ۱۱ برابر افزایش یافته است.

مهدی نوفرستی افزود: افزایش قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه در سال‌های اخیر که بخش زیادی از آن با واردات تامین می‌شود، سبب شده بود مصرف این کودها حتی در برخی نقاط به صفر برسد.

وی گفت: دولت سیزدهم به‌ویژه وزیر جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان نسبت به اعمال کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری اقدام کردند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۴۲۳ تن کود در اختیار کشاورزان قرار گرفته که باعث افزایش کمی و کیفی محصولات نیز شده است.

وی گفت: در حال حاضر به کشاورزان این اطمینان را می‌دهیم که هفت هزار و ۲۳۲ تن کود در انبارهای استان ذخیره است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

نوفرستی اظهار داشت: در یک سال گذشته ۲۴ هزار و ۱۰۳ تن انواع کودهای شیمیایی در خراسان جنوبی تامین شد که ۱۶ هزار و ۵۶۱ تن در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی گفت: کودهای ازته، فسفاته و پتاسه از طریق ۸۸ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بین کشاورزان در شهرستان‌ها توزیع شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد تصریح کرد: تامین نهاده‌های بخش کشاورزی به‌ویژه کودهای شیمیایی در افزایش تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

 

اخبار برگزیده