اخبار

جناب آقای مهندس حسام، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی گفت: ذخیره سازی مناسبی برای انواع کودهای شیمیایی در استان گلستان انجام شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان در این مصاحبه بیان داشتند که آغازی دیگر برای حرکت در مسیر توسعه پایدار کشاورزی و تامین امنیت غذایی با شروع سال زراعی97-96 در راه است؛ سال زراعی گذشته در حالی به پایان رسید که امید های روشنی در امتداد اقدامات سال های گذشته در رشد شکوفایی بخش کشاورزی دیده می شود خصوصاٌ در  سال جاری که به ابتکار مقام معظم رهبری، سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده ، لازم است خدمت رسانی به کشاورزان عزیز که وظیفه اصلی و ماهیت وجودی این شرکت است آهنگ سریع تری به خود بگیرد و در این راستا   این  شرکت تلاش  می نماید تا در تحقق شعار سال، قدمهایی هرچند کوچک بردارد.

   سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان ادامه داد: برای گذر از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی، بذر مرغوب، کود های کشاورزی( حاصلخیزی خاک) و آفت کش ها و مکانیزاسیون کشاورزی حائز اهیمت است. وی اظهار داشت:در سال1392 به میزان92هزارتن  در سال به میزان  118 هزار تن و در سال 1394 به میزان130 هزارتن، و در سال 1395  به میزان153 هزار تن و در سال 1396 برنامه وزارتخانه 195 هزار تن برای استان گلستان دیده شده، اما  این شرکت به دنبال تحقق برنامه  این  نهاده استراتژیکمی باشد. وادامه داد: 119کارگزاری در کل استان با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همکاری دارند که از این تعداد58 کارگزاری به صورت خصوصی و مابقی تعاونی های تولید و روستایی و سایر می باشند که وظیفه توزیع و فروش نهاده های کشاورزی را  بعهده دارند. وی همچنین  خاطر نشان کرد: آنچه کار را اثر گذار و نتیجه بخش می کند  انجام به موقع و بجای آن می باشد و ضرورت تامین به موقع کود های شیمیایی بدیهی و کاملاٌ پر و اضح است  لذا این شرکت  به منظور حرکت در راستای تولید حداکثری و توجه جدی به مسائل زراعی و فنی و جلب رضایت مندی و توجه به توقعات کشاورزان، ذخیره سازی مناسبی برای کشت های تابستانه و پائیزه انجام داده است  و تاکنون نیز بیش از 53 هزارتن انواع کود های شیمیایی  ازته ، فسفاته و پتاسه  تدارک نموده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان مواد آلی خاکهای زراعی در استان گلستان کمتر از یک درصد است و به دنبال این هستیم تا بتوانیم میزان مواد آلی خاک را افزایش دهیم حسام بیان داشت: در این راستا   برگزاری کلاسهای آموزشی و انتقال مسائل فنی به کارگزاران و بهره برداران محترم می تواند فرهنگ مصرف کود های آلی و مصرف بهینه کود های شیمیائی را نهادینه نماید وی همچنین از توزیع530 تن کود های  غیر یارانه ای  از سبد کالایی این شرکت خبرداد.

وی در ادامه افزود:که بین عملکرد و پتانسیل تولیدگندم در گلستان فاصله زیادی وجود دارد چرا که با سطح  زیرکشت388هزار هکتار گندم در استان گلستان باید بیش از 2 میلیون تن گندم تولید داشته  شود اما هم اکنون تنها یک میلیون  و یکصد هزارتن تولید داریم.  مهندس حسام، در ادامه  خواستار بازسازی خاک کشاورزی استان شد و گفت: خاک استان یک کود کامل با میکروارگانیسم های لازم را نیاز دارد که مهمترین آن کودهای آلی است، باید خاک را ساخته و ساختار آن را عوض کنیم حسام با بیان این که تغییر وضعیت خاک جز با کار علمی و  نهادینه کردن فرهنگ مصرف در بین بهره برداران محترم استان اتفاق نمی افتد.         

در خاتمه اظهار امیدواری کردند با مدیریت خوب در مزرعه از ناحیه مولدین عزیز ، بارش رحمت الهی وهمت دست اندر کاران بخش کشاورزی ، شاهد تولید قابل قبولی در سطح کشور و استان گلستان باشیم. انشاء الله...

اخبار برگزیده