اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی؛

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۰ درصد سهمیه کود یارانه‌ای امسال استان تامین شده و بقیه سهمیه نیز در حال انتقال به انبارهای ذخیره‌سازی است.

حسین عطایی‌ سلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس سهمیه ابلاغی به استان در سال زراعی جاری ۲۲۴ هزار تن سهمیه انواع کودهای شیمیایی و یارانه‌دار خراسان رضوی شامل ۱۷۶ هزار تن انواع کود ازته، ۳۳ هزار تن انواع کود فسفاته و حدود ۱۵ هزار تن انواع کود پتاسه است.

وی اضافه کرد: از این میزان طی ۱۰ ماه گذشته از سال ۱۸۰ هزار تن تامین، تدارک و ذخیره‌سازی شدکه تا کنون ۱۵۲ هزار تن آن بر اساس سهمیه در بین بهره‌برداران ۳۳ شهرستان استان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: از سهمیه تامین شده ۳۰ هزار تن باقیمانده و بقیه سهمیه امسال ذخیره‌سازی شده است تا از ابتدای اسفند ماه توزیع دیگری آغاز شود.

عطایی افزود: میزان توزیع امسال کود ازته در استان ۱۲۴ هزار و ۳۶۱ تن است که نسبت به مدت مشابه ۲۶ درصد رشد را نشان می دهد همچنین کود فسفاته تا کنون با توزیع ۲۱ هزار و ۴۱۷ تن و رشد ۱۴۴ درصد و کودهای پتاسه با توزیع ۶ هزار و ۷۵۰ تن، رشد ۴۹ درصد رشد را نسبت به پارسال نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۷۰ انبار استاندارد در شبکه کارگزاری استان فعال است که کار ذخیره‌سازی کودهای کشاورزی خراسان رضوی را بر عهده دارد.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در استان خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و در این عرصه ۳۶۳ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

 

اخبار برگزیده