اخبار

به گزارش  روابط عمومی  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  استان گلستان

سید صمد ضیائی  مدیر شرکت خدمات  حمایتی کشاورزی  استان گلستان، در راستای دستورالعمل کنترل و نظارت بر تولید و توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای ، از بازدید شبکه های رسمی توزیع کود شیمیایی  شهرستان علی  آباد توسط کارشناسان این شرکت  مقصودلو  و اصغری خبرداد .

وی تصریح کرد: در این بازدید ضمن بررسی روند توزیع کود در سامانه پایش مواد کودی، موجودی انبار کودهای شیمیایی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفته است . وی همچنین تصریح کرد:با نظارت و کنترل لیست های توزیعی، توصیه های لازم برای رعایت دستورالعمل های توزیعی و خدمات رسانی مطلوب به کشاورزان و بهره برداران ارائه شد.

 در ادامه  افزود: تامین به موقع و کافی نهاده های کشاورزی ،بالاخص کود شیمیایی بعنوان یک الزام برای تحقق اهداف سازمانی این شرکت و در چهار چوب وظیفه مندی آن می باشد. و به کارگزاران کود در خصوص همکاری و همدلی برای خدمت به کشاورزان و توصیه به آنان در مصرف کود های پتاسه  از منابع داخلی کلرور پتاسیم و یا کود سولوپتاس و مصرف آن به صورت کود آبیاری و یا محلول پاشی در مرحله  گلدهی( قبل از خوشه) و شیری شدن  دانه که کمک به سزایی در پرشدن دانه ها و افزایش عملکرد گندم را به همراه خواهدداشت تاکید کرد.

 وی خاطر نشان کرد:با توجه به شروع فصل کشت  محصولات بهاره  و آغاز فرآیند توزیع کود شیمیایی، اولویت اصلی ما توزیع به موقع  و دسترسی بهتر کشاورزان به این نهاده  استراتژیک است  که کارگزاری ها باید حتی در روز های تعطیل آماده خدمات رسانی به کشاورزان باشند.

ضیائی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان یکی از تشکیلات گسترده فعال وزارت جهاد کشاورزی که با هماهنگی و همکاری تنگاتنگ با معاونت‌ ها، مدیریت‌ ها، سازمان‌ ها و بخش‌ های ستادی و اجرایی با امکانات مجهز آزمایشگاهی و تحقیقاتی متولی تخصصی و قانونی و نماینده بازرسی اجرایی دولت در تهیه و تدارک، حمل و نقل، تهیه و توزیع انواع کود شیمیایی یارانه ای است.