اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کردستان بی بدیل است


استاندار کردستان بر معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی در سطح استان به منظور توسعه همه جانبه آن تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های زیبای کردستان ترکیبی از مواهب بی‌نظیر خداوند و میراث‌های ملموس و ناملموس است.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت‌فرنگی کردستان که با حضور سفیر ژاپن، دبیر کلICC، اعضا و روسای مشترک بازرگانی و کشورهای هدف، مسئولین کشوری و استانی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های زیبای کردستان ترکیبی از مواهب بی‌نظیر خداوند و میراث‌های ملموس و ناملموس است.

وی با اشاره به پتانسیل منطقه اورامان، دریاچه زریوار مریوان را به عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا و دشت‌های حاصلخیز شرق استان قروه و دهگلان) را یکی دیگر از ظرفیت‌های این استان برشمرد و افزود: سخت‌کوشی و مهربانی مهم‌ترین شاخصه و معرف مردمان کردستان است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه توت فرنگی فقط یک محصول نیست بلکه تولید آن حاصل تلاش بی وقفه کشاورزان  زحمتکش این دیار است اضافه کرد: مردم سختکوش مناطق سیروان سنندج برای تولید توت‌فرنگی و سایر محصولات باغی، خاک حاصل‌خیز را از پایین‌دست به بالادست انتقال می‌دهند و این محصول را با زحمت فراوان تولید می‌کنند.

استاندار کردستان در ادامه گفت:  این همایش فرصتی مغتنم برای متولیان،  مدیران و دست‌اندرکاران بخش تولید است که زمینه را برای تکثیر و  تکمیل ایجاد زنجیره ارزش بخصوص در تولیدات باغی و خصوصا توت‌فرنگی فراهم می‌کند.


زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد:  کردستان هر چند بواسطه اتفاقاتی که در طول دوران‌ها و درزمان دوران دفاع مقدس فرصت‌هایی را از دست داده است اما قطعا یکی از پرظرفیت‌ترین استان‌ها است چراکه  ظرفیت‌هایی نظیر همجواری با عراق و بویژه کردستان عراق با فرهنگ و زبان مشترک و برخورداری از ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که می‌توان از آنها در راستای توسعه اقتصاد و ارتقای تولید استفاده کرد.

وی معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های استان را وظیفه همگان خصوصا آنهایی که در عرصه پیشرفت و ارتقای شاخص‌های کشور نقش موثری دارند برشمرد و  خطاب به سرمایه‌‌گذاران و فعالان اقتصادی حاضر در این همایش بیان کرد: زمینه را جهت رشد و توسعه تولیدکنندگان، بالابردن سطح کشت و ارزش افزوده بیشتر محصولات باغی خصوصا توت فرنگی در استان را فراهم کنید.

اخبار برگزیده