اخبار

به گزارش  روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

سید صمد ضیائی  مدیر شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی استان  گلستان گفت: کارشناس  دیسکاشن هواشناسی این شرکت در جلسه  هفتگی  که در روز چهار شنبه25 بهمن ماه  سال 1402 که  اداره کل هواشناسی  استان گلستان برگزارشد هشدار سطح نارنجی و توصیه فنی  هواشناسی کشاورزی  را به  پیمانکاران تکثیری بذر گندم از طریق   شبکه های  مجازی ، پیام رسان  و سیستم پیامک سرور  به شرح موارد ذیل اطلاع رسانی  کرد:

1- پیمانکاران عزیز با توجه  به شرایط آب و هوایی، ضمن  بازدید از مزارع با مشورت کارشناسان برای  مبارزه با بیماری  زنگ زرد وقهوه ای و سمپاشی مزارع خود با قارچ کش های  توصیه شده اقدام نمایند.

2-پیمانکاران عزیز با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده  از کود اوره بر اساس نیاز گیاه و از مصرف بی  رویه که باعث  تشدید بیماری زنگ در مزارع  تکثیری  می شودخود داری نمایند.

3- کشاورزان عزیز با توجه به شرایط آب و هوایی ، پیش بینی بارندگی و محسوس دما از پایان هفته جاری، مصرف کودهای پتاسه از منابع کود کلرور پتاسیم و سیلیکات‌ها را جهت  مقاومت به خوابیدگی و تنش سرما و ... در دستور کارقراردهند.

4- کشاوررزان عزیزبا توجه به  ناپایداری هوا و کاهش محسوس دما  از پایان هفته جاری به مدت چهار روز  از مصرف کود اوره در روز های خنک و سرد که باعث می شود آمونیاک به حداقل برسد خود داری نمایند.

کلمات کلیدی : توصیه فنی هشدار
اخبار برگزیده