اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی  

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی خراسان جنوبی گفت: بیش از 22 هزار و 294 تن کود شیمیایی در سال ۱۴۰۲ در استان خراسان جنوبی توزیع شد.

احمد احمدنژاد با اشاره به اهمیت تغذیه و نقش آن در بهبود کمی و کیفی محصولات تولیدی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند ماه، توزیع بیش از 22 هزار و 294 تن کود شیمیایی از طریق 44 کارگزاری در سطح استان انجام شده است

وی اظهار کرد: کودهای توزیع شده شامل 16 هزار و 636 تن کود ازته،  3 هزار و 765 تن کود فسفاته و هزار و 893 تن کود پتاسه بوده است.

احمدنژاد با توجه به کسب مقام اول استان خراسان جنوبی در کشور در بحث مصرف کودهای پایه گفت: استان خراسان جنوبی در مصرف کودهای پایه، افزایش ۲۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته را داشته است.

وی افزود : برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای تامین و توزیع مناسب کود‌های یارانه‌ای به عمل آمده تا کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی هیچ نگرانی برای تامین کود مورد نیاز خود نداشته باشند

وی بیان کرد: خط قرمز ما در برنامه تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی، کیفیت آنها است و فرآیند کنترل کیفیت در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که از کارخانه‌های تولیدی تا شبکه کارگزاری‌ها را در بر می‌گیرد، به طور سیستماتیک اجازه ورود و توزیع کود‌های کم کیفیت را به هیچ عنوان نخواهد داد.

 

اخبار برگزیده