اخبار

وزیر جهاد کشاورزی اساس حرکت در بخش تولیدات کشاورزی را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: از ظرفیت های به وجود آمده در برجام نیز در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده می کنیم.

 

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در جریان بازدید از پروژه های عمرانی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: دستور کار ما در دو سال گذشته حرکت در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است و استفاده از ظرفیت های برجام نیز در همین مسیر است.

وی خاطرنشان کرد: اساس را بر این گذاشته ایم که ظرفیت های کشور را مورد ارزیابی قرار دهیم و بهره وری منابع آب و خاک را بالا برده و ظرفیت های مغفول مانده در دریاها را بیشتر بررسی کنیم.

حجتی در ادامه با اشاره به بررسی توانمندی نیروی انسانی متخصص کشور در بخش کشاورزی، گفت: در شورای اقتصاد بر اساس توسعه بخش کشاورزی طرح های ویژه ای را بررسی کرده ایم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش جنگل و مرتع تلاش های خوبی داشته ایم. در توسعه گلخانه ها نیز به عنوان طرح های محوری فعالیت های خوبی در دست انجام است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش وزارت جهاد کشاورزی به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در دریا، گفت: در برنامه ای پنج ساله پیش بینی تولید 200 هزار تن ماهی از طریق ایجاد قفس در دریا کرده ایم که قصد داریم آن را محقق کنیم.

حجتی با تاکید بر اینکه در فکر افزایش تولید محصولات استرات‍ژیک هستیم، گفت: تلاش می کنیم در زمینه گندم و شکر بی نیاز از واردات شویم.

وی ادامه داد: در زمینه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا برنامه ریزی کرده ایم. در حالی که هم اکنون 90 درصد این محصول از واردات تامین می شود. در افق 5 ساله قصد داریم 40 درصد و در افق 10 ساله 70 درصد از نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

 

اخبار برگزیده