اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری به نقل از معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گفت :تاکنون ۶۵ درصد از محصول کشت شده گندم استان برداشت شده است.

حسین برزگر افزود: در راستای توسعه کشت محصولات راهبردی(استراتژیک) سالانه بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که ۲۰ هزار هکتار از این میزان گندم آبی و ۳۸ هزار هکتار گندم دیم است.

وی اظهار داشت: در سال‌های طبیعی و تَر آبی ۱۰۰ هزار تن تولید گندم در استان وجود داشت که امسال به دلیل خشکسالی، کم‌آبی و کاهش بارندگی پیش‌بینی تولید گندم ۶۰ هزار تن است. برزگر با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۵ مرکز خرید گندم در استان فعال است، افزود: تمام مبالغ مربوط خرید گندم به کشاورزان در ۱۰ روز گذشته پرداخت شده است.

معاون سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: امسال در راستای حمایت از کشاورزان به ازای هر تن گندم تحویلی به مراکز فروش بیش از ۲ کیسه کود شیمیایی توسط کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  به کشاورزان تحویل داده می‌شود و گندم خریداری امسال با ۱۷درصد افت خریداری می‌شود. به گفته وی، عملیات برداشت گندم با ۱۷۵ دستگاه انواع کمباین در حال انجام است و ۳۳ گروه نظارتی برداشت گندم و کِل‌گیری را انجام می‌دهند. برزگر افزود: امسال ارقام گندم پیشگام، میهن، الوند، تیرگان، حیدری و سرداری و آذری ۲ در استان کشت شده است.

اخبار برگزیده