جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

همهگیر شدن ویروس کرونا و قرنطینه خانگی اکثر کشورهای جهان، با همه سختی ها و مشکلاتی که به همراه داشته است، فرصتی ایده آل را برای مطالعه و یادگیری بیشتر مهیا کرده است. در این رابطه یکی از الزامی ترین مهارت ها، آموزش سئو است، با این حال قابل درک است که در شرایط حال حاضر، بسیاری از افراد با مشکلات مالی مواجه شده باشند. به همین خاطر در این مقاله قصد معرفی سایت هایی را داریم که به صورت رایگان تمامی اطلاعات و آموزش های لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین توجه داشته باشید که اکثر این سایت ها پس از پایان دوره، یک گواهی به شما می دهد که خود می تواند زمینه به دست آوردن یک فرصت شغلی جدید را به همراه داشته باشد.

1-Coursera

راه های آموزش رایگان سئو

این سایت به صورت تخصصی به آموزش انواع مهارت ها پرداخته است، با این حال به علت ویروس کرونا و حمایت از کمپین در خانه بمانیم، این سایت برخی از آموزش های خود را رایگان کرده است که دوره سئو، از جمله آنها محسوب می شود. نکته جالب این است که این مجموعه چهار قسمتی، در دانشگاه کالیفرنیا و توسط بهترین های این حوزه تهیه شده است. همچنین در آخر این دوره، شما با انواع آمارهای موجود مواجه خواهید شد تا با دقت عمل بالاتری، شروع به فعالیت کنید.

مطلب مرتبط: موفقیت در مدیریت سئو مطالب با 10 راهکار طلایی

2-LinkedIn Learning

لینکدین به عنوان تنها شبکه تخصصی کسب و کار، یک بخش آموزشی نیز به امکانات خود اضافه کرده است، با این حال توجه داشته باشید که شما تنها برای یک ماه می توانید از این بخش به صورت رایگان استفاده کنید. پس از آن لازم است تا حق اشتراک ماهانه 19.99 دلاری را خریداری کنید. در این دوره سعی شده است تا ضمن آموزش مبانی، انواع و دلیل ضرورت سئو به آموزش اقدامات لازم در این رابطه نیز پرداخته شود. در نهایت معرفی نرمافزارهای موردنیاز، از دیگر بخش های جذاب آن محسوب می شود.

3-Udemy

با بیش از 600 فیلم در زمینه سئو، این سایت را باید پایگاه جامعی به حساب آورد. درواقع حتی آماتورترین افراد نیز می-توانند پس از مشاهده تمامی ویدئو ها، به سطح قابل قبولی دست پیدا کنند. نکته مهم این است که در این سایت توصیه شده است که پس از مشاهده هر ویدئو، تمرین کافی را داشته باشید. درواقع رمز تبدیل شدن یک دانش به مهارت، در دل میزان تمرین شما نهفته است.

4-HubSpot Academy

نکته جالب دوره آموزشی این سایت این است که تلاش شده تا هر قسمت کاملا کوتاه باشد. این امر کمک می کند تا افراد تمایل بیشتری را برای مشاهده داشته باشند. همچنین تاکید مدرسان این است که سئویی پایدار را تجربه کنید. درواقع بسیاری از روش ها هستند که تنها برای مدتی، وضعیت سئو سایت شما را بهبود می بخشند. در نهایت کل مدت این دوره، در حدود شش ساعت است.

5-eMarketing Institute

نکته بسیار جالب دوره مذکور این است که شما پس از مشاهده هر قسمت باید یک آزمون را طی کنید. این مسئله کمک خواهد کرد تا نسبت به طی شدن مسیر درست آموزش خود، اطمینان حاصل کنید. در نهایت یک آزمون جامع از تمامی بخش ها گرفته می شود که در صورت موفقیت، گواهینامه ای به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

6-Udacity

دوره آموزشی این سایت شامل سه سطح مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای است که تنها بخش نخست آن رایگان است، با این حال می توان آن را جامع ترین دوره آموزشی دانست. به همین خاطر در صورت تداوم در یادگیری، به بیش از سه ماه زمان نیاز خواهید داشت. بدون شک پس از اتمام این دوره، شما به سطح بالایی در زمینه سئو همراه با معتبرترین مدرک در بین تمامی گزینه های این مقاله، دست پیدا خواهید کرد.

مطلب مرتبط: سئو / باورهای غلط همیشگی

7-Springboard

نکته جالب این است که این سایت تلاش کرده است تا از اساتید مختلف و روش های گوناگون آموزشی استفاده کند. برای مثال شما می-توانید به کتاب صوتی گوش دهید. همچنین در هر بخش، تمرین ها و مواردی برای مطالعه بیشتر درج شده است تا افراد برحسب نیاز خود تصمیمگیری کنند. به همین خاطر پایان دوره کاملا به انتخاب شما بستگی داشته و نمیتوان زمان دقیقی را برای آن مشخص کرد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی