اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:
سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از ابتدای امسال تا کنون، 1 هزار و 580 فقره حواله الکترونیکی کود در استان صادر شده‌است.
سیامک بیگی بیان داشت: در راستای دستور وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اجرای سامانه کنترل و پایش مواد کودی و لزوم توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای براساس صدور حواله الکترونیکی برای مصرف کشاورزان و بهره‌برداران، اقدام‌های لازم برای عملیاتی کردن این دستور درایلام صورت گرفت و معادل 50 هزار 875 تُن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای برای مصرف کشاورزان استان حواله صادر شد.
وی با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از همه ظرفیت‌های در اختیار برای تامین و تدارک به‌موقع کودهای شیمیایی مورد نیاز استان استفاده می‌کند، تاکید کرد: این میزان حواله از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی بمنظور تسهیل در فرآیند توزیع هدفمند و مصرف بهینه کود شیمیایی وحذف واسطه‌ها و حواله‌های فیزیکی در توزیع کود شیمیایی انجام شده‌است.
وی با بیان این‌که سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی ومدیریت داده‌های کشاورزی متصل است عنوان کرد: تخصیص کود تنها به کشاورزان و بر اساس اطلاعات ثبت شده درسامانه جامع پهنه بندی انجام می‌شود و امکان رصد و کنترل سریع و بروز این‌که چه نوع کودی و به چه مقدار و به چه افرادی توزیع می‌گردد را فراهم می آورد.
 
بیگی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: همچنین در راستای اجرای سیاست‌های خودکفایی کشور دربخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کودهای شیمیایی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی قرارداد با تولیدکنندگان داخلی، در مورد تامین کودهای شیمیایی مورد نیاز کشور نیز نقش موثری ایفا می‌کند.
 
گفتنی است سهمیه سالیانه کود شیمیایی یارانه‌ای استان که توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود در سال جاری 61 هزار و 150 تُن است که این میزان با وجود مشکلات و محدودیت‌های موجود، مطابق برنامه ۱۰۰ درصد تامین شده‌است.
 
شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درایلام دارای 58 کارگزار توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه زمان بندی شده تمامی محمولات کودی به موقع و در زمان مناسب برای مصرف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در محل کارگزاری‌ها حمل، بارگیری و تخلیه می‌شود.
اخبار برگزیده