اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

 

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: بیش از ۲هزار کیلو‌ انواع سم آنالیز شده به ارزش بیش از ۱۰۸میلیارد ریال بین کارگزاران مجوز دار فروش جهت دسترسی کشاورزان توزیع شد.

 

سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: این شرکت رسالت های مهمی را جهت حمایت از کشاورزان از جمله  تامین به موقع نهاده های کشاورزی از قبیل کود، بذر و سم با توجه به پتانسیل های استان و ظرفیت در بخش کشاورزی با همکاری سایر بخش های مختلف تامین نهاده ها را برعهده دارد.

 

وی افزود: ازمهم ترین کارکردهای تامین کودهای شیمیایی یارانه دار کردن این کودها توسط دولت است که با توجه به اینکه بعضی مواقع این کودها وارداتی بوده از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ادامه داد:نظارت به استاندارد بودن کود و توزیع  عادلانه بین کشاورزان از دیگر رسالت های شرکت خدمات حمایتی، کشاورزی استان ایلام است به طوریکه قبل از توزیع با استفاده از آزمایشات مختلف آنالیزشده و از نظر کیفی مورد رصد قرار خواهد گرفت.

 

بیگی به برگزاری برنامه های آموزشی برای کشاورزان اشاره کرد و‌گفت: شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی جهت بهرمندی بیشتر کشاورزان از مقدار و زمان عناصر کودی، به کمک معاونت ترویج  و معاونت های مربوط در سازمان کشاورزی اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی کرده است.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات اخیر در ۲ماه گذشته و با توجه به بارندگی های اخیر توزیع بیش از ۲هزار کیلو‌ انواع سم آنالیز شده بابهترین کیفیت به ارزش بیش از ۱۰۸میلیارد ریال بین کارگزاران مجوز دار فروش جهت دسترسی کشاورزان برای استفاده و جلوگیری از آفات بوده است که این مقدار نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰درصد رشد داشته است.

 

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در مرداد ماه سال جاری همایش های آموزشی ،ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با مشارکت تولیدکنندگان کودهای شیمیایی جهت آشنایی بیشتر با بهترین انواع کودها و خواص مختلف آن ها در استان ایلام برگزار خواهد شد.

 

 

کلمات کلیدی : کود سموم سم بیگی توزیع
اخبار برگزیده