اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی؛

 

همایش ملی پسته با حضور معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در فرهنگسرای مهر خاتم الانبیا بردسکن برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در این همایش اصلاح الگوی کشت و کشاورزی قراردادی را از طرح‌های مهم دولت برای ارتقای جایگاه کشاورزی به‌ ویژه در محصولات اساسی و استراتژیک نام برد و اظهار داشت: با عملیاتی‌شدن این روش که از برنامه‌های وزارتخانه است دغدغه‌های کشاورزان پایان می‌یابد.

علایی مقدم بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، کشت قراردادی را به عنوان راهکار نهایی و جلوگیری از فساد، ضرر و زیان محصولات کشاورزی، مقابله با واسطه‌گری و افزایش درآمد کشاورزان معرفی کرده و اجرای آن را در سال جاری با گندم و کلزا کلید زده است.

لازم به ذکر است کلیه کودهای شیمیایی یارانه ای مورد استفاده در طرح الگوی کشت قراردی استان ها توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین و تدارک می گردد.

گفتنی است همایش ملی پسته بردسکن به مدت دو روز در محل سالن خاتم الانبیا (ص) بردسکن در جریان بود که در این مدت بهره برداران عرصه پسته از بردسکن و مهمانانی از ۱۰ استان کشور شرکت داشتند و با آخرین دستاورد های  تحقیقی  و ترویجی در این عرصه آشنا شدند.

رونمایی از تمبر این همایش و گشایش نمایشگاه دستاورد های این حوزه از برنامه های دو روز همایش ملی پسته در این شهرستان بود.


اخبار برگزیده